7 روش اثبات شده برای پس انداز کردن پول با عایدی کم

به گزارش دَبی بلاگ، تارا ذکائی/ پس انداز کردن با عایدی کم اصلا کار راحتی نیست؛ اما نشدنی هم نیست. قرار هم نیست پول پس انداز شده به خصوص در ابتدای کار، اندازه زیادی باشد، اما به مرور بیشتر می گردد و از آن مهم تر، پس انداز کردن را به یک عادت همیشگی و مفید برای افراد با بودجه های مختلف تبدیل خواهد نمود. در ادامه با چند روش برای پس انداز پول با عایدی کم آشنا خواهید شد که ساده اما کاربردی هستند.

7 روش اثبات شده برای پس انداز کردن پول با عایدی کم

هزینه ها را ثبت کنید

یک اپلیکیشن مربوط به ثبت هزینه ها روی گوشی تان نصب کنید یا حتی یک سررسید ساده بخرید و در آن تمام هزینه های هر روز، از خرید یک بسته آدامس و کرایه تاکسی یا مترو گرفته تا خریدهای بزرگتر مثل خرید هدیه و ... را ثبت کنید. در سرانجام هر ماه یک بار کل هزینه های ماه را جمع زده و یک بار به تفکیک تعیین کنید که برای اقلام و اهداف مختلف چقدر خرج نموده اید. بعلاوه فهرست خریدهای غیرضروری و هزینه صرف شده برایشان را به تعیین کنید. با این کار یک دید کلی نسبت به هزینه ها خواهید داشت و می توانید بر اساس عایدیتان برنامه ریزی بهتری داشته باشید. بعلاوه می توانید هزینه های غیرضروری را شناسایی نموده و در روزهای بعدی، مراقب آن ها باشید.

سرمایه گذاری کنید

گاهی وقت ها ممکن است پول نسبتا خوبی به دست تان برسد که ممکن است نتیجه وام عایدیه به نام تان یا هر چیز دیگری باشد؛ اشتباه بزرگ اینجاست که برای این پول برنامه ریزی ننموده و سریعا به فکر خرج کردن آن باشید. دقت کنید که اگر عایدیتان کم است و حالا پولی به دست تان رسیده که قابلیت سرمایه گذاری دارد، باید این کار را انجام دهید و به سراغ خرج های بی فایده و خوشگذرانی های موقتی نروید. این سرمایه گذاری بسته به بودجه در دسترس شما می تواند به شکل خرید یک شمش طلا یک گرمی با قیمت کمتر بوده یا شامل خرید شمش 10 گرمی با قیمت بیشتر باشد. شما می توانید با آنالیز پلتفرم هایی که قیمت آنلاین امروز انواع طلا از جمله شمش سوئیسی را ارائه می دهند، نسبت به خرید و پس انداز طلا اقدام کنید و جلوی هدر رفت سرمایه تان را بگیرید.

رودربایستی نکنید

قرار نیست پا به پای افرادی حرکت کنید که عایدیشان بیشتر از شماست؛ برای مثال اگر دوستان تان عادت به کافه گردی دارند، قرار نیست شما هم بخشی از عایدی اندک خود را صرف هزینه های کافه نشینی مداوم کنید یا اگر زیاد به مسافرت می روند، لازم نیست در تمام این مسافرت ها حضور داشته باشید. خیلی راحت، نه بگویید و شرایط مالی خودتان را در اولویت برنامه ریزی ها قرار دهید.

گول برندها را نخورید

خیلی وقت ها کیفیتی بسیار نزدیک به آنچه را که یک برند با ظاهر لوکس ارائه می دهد، می توان در میان محصولات یک برند معمولی هم پیدا کرد. به همین علت لزومی ندارد که برای خرید محصولات برندهای لوکس هزینه گزافی پرداخت کنید تا از ترندهای اجتماعی عقب نمانید، شما می توانید محصول مورد احتیاج خود را با هزینه هایی به مراتب پایین تر تهیه کنید و به راحتی مقادیر زیادی پول در جیب تان نگه دارید. این پول را هم می توانید، به مرور زمان، صرف سرمایه گذاری روی موارد مختلف از جمله طلا کنید؛ برای مثال سکه طلا بخرید. لازم هم نیست از همان ابتدا سراغ خرید تمام سکه بروید، بلکه می توانید خرید را از سکه گرمی آغاز کنید. کافی است قیمت انواع سکه گرمی را از پلتفرم های ارائه دهنده قیمت لحظه ای طلا دریافت کنید و ببینید اندازه پس اندازتان به کدام سکه می رسد. سپس وارد عمل شده و ذره ذره پول هایتان را به سکه تبدیل کنید.

آنلاین خرید کنید

به خاطر داشته باشید، خرید آنلاین یکی از برترین روش های پس انداز بیشتر است، البته به شرط آنکه فروشگاه مد نظرتان معتبر و امن باشد. با خرید از فروشگاه های آنلاین، بدون اینکه احتیاجی به پرداخت هزینه رفت و آمد داشته باشید، می توانید محصولات مورد احتیاجتان را بخرید؛ ضمن اینکه بسیاری از این فروشگاه ها دارای تخفیف های متنوعی هم هستند که باعث پس انداز بیشترتان خواهند شد.

بین احتیاج و علاقه تفاوت بگذارید

واقعیت این است که سبک زندگی نو، ما را تشویق می نماید که به خرید بیشتر روی آوریم، به همین علت هم تاکید زیادی بر روی خرید چیزهایی می گردد که به آن ها احتیاج نداریم، اما دوستشان داریم. درست است که خرید برخی از این موارد، حس خوبی ایجاد می نماید؛ اما این احساس معمولا موقتی است. سعی کنید قبل از هر خریدی به این فکر کنید که آیا به آن احتیاج دارید یا صرفا دوستش دارید. سپس به این فکر کنید که چه نوع فعالیت غیر مادی می تواند احساس مثبت ماندگارتری به شما دهد، شاید یک قدم زدن ساده در دل طبیعت یا نوشیدن یک فنجان چای در کنار کسانی که دوستشان دارید، احساسی به مراتب ماندگارتر به شما هدیه دهد.

حواستان به هزینه مکالمات باشد

مبلغی که صرفا بابت مدیریت زمان مکالمات به دست می آورید، شاید زیاد به نظر نرسد، اما در کنار هزینه های کاهش مصرف انرژی و ... به بخشی از پس انداز شما تبدیل خواهد شد که می تواند صرف گزینه های ضروری تر گردد. اگر در خانه وای فای دارید، سعی کنید مکالمات خود را به زمانی که در منزل هستید، محدود نموده و آن را به وسیله اپ های ارتباطی رایگان انجام دهید. اگر هم از بسته های اینترنتی استفاده می کنید، سعی کنید از مکالمه های طولانی خودداری کنید و بیشتر سراغ ملاقات رو در رو با عزیزان تان بروید.

منبع: فرارو
انتشار: 15 مرداد 1402 بروزرسانی: 15 مرداد 1402 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 30897

به "7 روش اثبات شده برای پس انداز کردن پول با عایدی کم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 روش اثبات شده برای پس انداز کردن پول با عایدی کم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید