معاون مشاور امنیت ملی هند: تروریسم تهدید مشترک کشورهای منطقه است

به گزارش دَبی بلاگ، معاون مشاور امنیت ملی هند گفت: سرمایه گذاری مشترک ایران و هند در توسعه بندر چابهار، فرصتی استثنایی برای توسعه اقتصادی افغانستان است.

معاون مشاور امنیت ملی هند: تروریسم تهدید مشترک کشورهای منطقه است

به گزارش خبرنگاران، راجیندر کانا که در دومین کنفرانس گفت وگوی امنیت منطقه ای در تهران سخن می گفت، گفت: مذاکرات صلح در افغانستان باید با موضوع دولت قانونی این کشور به پیش برود و کشورهای دیگر باید در این جهت نقش تسهیل گر داشته باشند.

را جیندر از قاچاق مواد مخدر و تروریسم به عنوان تهدید مشترک همه کشورهای منطقه یاد کرد و اضافه نمود : غلبه بر تهدیدات امنیتی موجود بدون همکاری مشترک و ایفای نقش فعال همه کشورهای منطقه امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به حضور گسترده و نگران کننده گروههای نیابتی تروریستی در افغانستان خاطر نشان کرد: برای پیشبرد فرایند صلح باید از نقش آفرینی طرف هایی که هدفی به غیر ازثبات و امنیت در افغانستان دارند جلوگیری شود.

معاون مشاور امنیت ملی هند تاکید کرد: تروریسم تهدید مشترک کشورهای منطقه است

مقام امنیتی هند از انتخابات و مراجعه به آراء عمومی به عنوان راهکاری تعیین کننده برای جلب مشارکت مجموعه گروههای افغانستانی در فرآیند صلح یاد کرد و اضافه نمود: انتخابات ریاست جمهوری اخیر در افغانستان رخداد مهمی بود که امیدواریم نتایج آن زودتر اعلام شود.

وی هرگونه مشارکت دولتهای خارجی در فرآیند صلح در افغانستان را نیازمند هماهنگی با دولت افعانستان عنوان و خاطر نشان کرد: برای حراست از امنیت در افغانستان باید تقویت نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان در اولویت جامعه بین المللی قرار بگیرد.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4646

به "معاون مشاور امنیت ملی هند: تروریسم تهدید مشترک کشورهای منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون مشاور امنیت ملی هند: تروریسم تهدید مشترک کشورهای منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید