روی خورشید هم مگر می گردد سایه فکند؟

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران؛ مجله مهر - مرضیه کیان: فقط چند روز مانده بود تا دوره ریاست جمهوری پر از دردسرش تمام گردد که دق ودلی پیروز نشدن در انتخابات را با تحریم های جدید خالی کرد؛ دوره ای که شر آن نه تنها دامن ملت خودش را گرفت بلکه کل جهان را هم درگیر نموده بود.

روی خورشید هم مگر می گردد سایه فکند؟

ترامپ در آخرین روزهای حضور در کاخ سفید و استیصال از به دست دریافت قدرت در دوره جدید ریاست جمهوری، انگار راه خلاص شدن از فشارهای روانی را در تحریم های دقیقه نودی علیه ایران و چند کشور دیگر دید.

رئیس جمهور آمریکا که طی 4 سال گذشته 1500 تحریم را علیه ایران اعمال نموده بود، در آخرین لحظات قدرتش در 24 دی ماه، اسم 2 فرد و 16 نهاد را به فهرست اتباع و افراد خاص تحریم شده (SDN) وزارت خزانه داری آمریکا اضافه نمود.

آستان قدس رضوی یکی از 16 نهادی هست که به فهرست تحریمی ها اضافه شده است. بعد از انتشار این خبر موجی از واکنش ها توسط مردم ایجاد شد که بخشی از آن از ساعت 21 تا 23 دوشنبه 29 دی ماه در قالب هشتگ همه خادم الرضاییم، طوفان توئیتری به پا کرد و ظرف 8 ساعت، از هشتگ های داغ توئیتر با 667 توئیت شد.

انگار وزارت خزانه داری خبر نداشت که حرم رضوی، فارغ از تمام گرایش های سیاسی، در دل و جان مردم ایران ریشه دارد و نمی دانست که با تحریم آستان قدس رضوی، امام رضا (ع) را محبوب تر می نماید! و این تحریم برای عاشقان و خادمان امام رضا (ع) حکم مدال افتخار را دارد...

قصه ها و روایت های ایرانی ها از امام رئوف هر کدام جهانی خودش را دارد؛ از شفا دریافت مریضی چند ساله پای سقاخانه و گریه های دل های شکسته کنار پنجره فولاد گرفته تا آرام دریافت بی قراری ها. از آغاز زندگی های مشترک کنار ضریح گرفته تا قرارهای عاشقانه ماه به ماه و سال به سال دلداده ها با آقای مهربانی ها؛ قراری که سوای از همه هیاهوی جهان، کنج حیاط حرم خلوت نمایند و اقیانوس پر از تلاطمشان را لحظه ای آرام نمایند.

همین چند ماهی که کرونا بین زائران و ضریح، دیوارِ جدایی کشیده، لحظه شماریِ قدم زدن زائران روی فرش های لاکی رنگ کف شبستان بیشتر شده و عکس ها و فیلم های حرم است که مرهم دل های بی تاب است؛ با همه این اوصاف، ترامپ و وزارت خزانه داری فکر کردند می توانند با تحریم آستان قدس، بین عاشق و معشوق جدایی بیاندازند؟!

در میان توییت های مرتبط با هشتگ همه خادم الرضاییم، توییت های طنز هم به چشم می خورد و این یعنی تحریم آمریکایی جایی در باور مردم ندارد و آن را به سخره گرفته اند!

علاوه بر جای داشتن عشق امام رضا (ع) در دل مردم، پیشرو بودن ظرفیت های حرم مطهر رضوی در عرصه خدمت رسانی به مردم در دوران کرونا و زمان زلزله و سیل، باعث شده که نقش آستان قدس خیلی بیشتر از قبل در نگاه مردم پررنگ گردد و این تحریم در نگاه مردم، نشان دهنده ترس آمریکا از عملکرد آستان قدس در مواقع بحرانی کشور است.

با توجه به سیل توئیتری هشتگ همه خادم الرضاییم، ثابت شد که آمریکا با این تحریم، خودش را تحریم نموده و نه حرم را! و این نشان آن است که عملاً تحریم های آمریکا به خاتمه رسیده و تنها نفرت مردم را از خودش بیشتر نموده است.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14976

به "روی خورشید هم مگر می گردد سایه فکند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روی خورشید هم مگر می گردد سایه فکند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید