فرایند افزایشی بهای نفت خام

به گزارش دَبی بلاگ، در پی کاهش عرضه و افزایش تقاضا به علت بهبود مسائل مربوط به همه گیری کرونا، بهای نفت خام به بشکه ای 84 دلار و 28 سنت رسید.

فرایند افزایشی بهای نفت خام

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، بهای نفت خام روز آدینه افزایش یافت و به بشکه ای 84 دلار و 28 سنت رسید.

در پی افزایش نشانه ها از کاهش عرضه در ماه های آینده، بهای نفت در طی یک هفته بیش از دو درصد افزایش یافت.

بهای نفت خام برنت پس از افزایش 82 سنتی، با سه درصد افزایش به 84 دلار و 28 سنت رسید.

تحلیلگران به کاهش شدید نفت در انبار های سازمان همکاری مالی و توسعه اشاره نموده اند.گفته می گردد اندازه نفت در انبار های این سازمان از سال 2015 تا به امروز به پایین ترین حد خود رسیده است.

با بهبود اوضاع همه گیری کرونا، تقاضا در بازار نفت افزایش داشته است. ویوک دار، تحلیلگر کالا های بانک مشترک المنافع در این خصوص می گوید: بحران انرژی مخصوصا در خصوص زغال سنگ و گاز مسئله انرژی را پیچیده تر نموده و در این میان نفت سود برده و قیمت آن افزایش یافته است.

آژانس بین المللی انرژی روز پنجشنبه گفت که انتظار می رود کاهش مصرف انرژی باعث افزایش تقاضای نفت به اندازه 500 هزار بشکه در روز گردد. این امر باعث می گردد تا سرانجام امسال میلادی حدود 700 هزار بشکه در روز عرضه گردد، تا زمانی که سازمان کشور های نفتی و متحدانش به نام اوپک پلاس، عرضه بیشتری را طبق برنامه ریزی در ماه ژانویه میلادی اضافه نمایند.

تحلیلگران رویال بانک کانادا اعلام کردند که بازار جهانی نفت در حال قوی تر شدن است، که منجر به کاهش عرضه و تقویت تقاضا در همان زمان می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21091

به "فرایند افزایشی بهای نفت خام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند افزایشی بهای نفت خام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید