بدترین دشمن کسب و کارتان خودتان هستید اگر و نوع نگاه به سئو وجود دارد

به گزارش دَبی بلاگ، دانشمندان رفتاری ثابت کردند که وقتی کسی به ما لطف می نماید، احساس می کنیم که موظفیم این لطف را جبران کنیم. بازاریابان محتوا می توانند با ارائه اطلاعاتی مفید برای مخاطبان خود، این مزیت را فراهم نمایند و در عوض، می توانند از نتیجه کار لذت ببرند.

بدترین دشمن کسب و کارتان خودتان هستید اگر و نوع نگاه به سئو وجود دارد

اگر بازدیدنماینده سایت تان بودید، محتوای خود را می خواندید؟ و به اشتراک می گذاشتید؟

اگر جوابتان نه است، پس چطور انتظار دارید مخاطبان مطالبتان را بخوانند؟ از این مسئله به عنوان انگیزه و معیار بهره ببرید تا محتوایی که در آینده فراوری می کنید معین گردد.

صادقانه پاسخ دهید چند نفر از افرادی که به واسطه سئو با مطالب شما روبه رو شدند، محتوای شما را از نظر کیفی عالی تلقی می نمایند؟

خوانندگان شما به راحتی می توانند بین مطالبی که صرفا برای اهداف سئو و محتوای مبتنی بر ارزش نوشته شده است، تمایز قائل شوند. نباید سئو را نادیده بگیرید. اما ابتدا ارزش را اضافه کنید و سپس نگران آن باشید.

با این وجود، یک جرم بدتر از نوشتن به خاطر سئو وجود دارد آن هم نوشتن فقط برای رسیدن به kpi و یا رسیدن به حجم معین شده مطالب است. به دلیل کیفیت پایین، محتوای فراوری شده هیچ طرفداری برای شما به دست نخواهد آورد و به احتمال زیاد خواهید دید که مشترکان و ارزش نام تجاری خود را در این فرآیند از دست می دهید.

اولویت اول شما همواره باید محتوای عالی باشد که ارزش افزوده می بخشد و به خوانندگان آموزش می دهد.

و نوع نگاه به سئو وجود دارد

یکی معتقد است که SEO از جیب شما پول می گیرد و هیچ چیزی از آن حاصل نمی گردد. دیگری معتقد است SEO تنها کانال است که باید همه چیز را طبق استاندارد آن بنویسید.

متأسفانه، بعضی استارتاپ ها محتوای وب سایت SEO را در وب سایت خود ایجاد نموده و مشتریان خود را کاملا فراموش نموده اند. این رویکرد درست نیست.

در حالت ایده آل، محتوای شما باید هم SEO محور و هم کاربر پسند باشد. سپس می توانید امیدوار باشید که افزایش ترافیک ارگانیک به مشتری تبدیل گردد و رتبه بهتری کسب کنید.

به اصل تقابل بی توجه نباشید!

نانسی هاروت: بازاریابان محتوا اصل تقابل را فراموش می نمایند و این کار درستی نیست. دانشمندان رفتاری ثابت کردند که وقتی کسی به ما لطف می نماید، احساس می کنیم که موظفیم این لطف را جبران کنیم.

بازاریابان محتوا می توانند با ارائه اطلاعاتی مفید برای مخاطبان خود، این مزیت را فراهم نمایند و در عوض، می توانند از نتیجه کار لذت ببرند. اما، غالبا آن هدف از دستیابی به اطلاعات ثابت و همسو با احتیاج مخاطب، به خاطر انتشار محتوا در مهلت معین شده نادیده گرفته می گردد.

آنها به جای فراوری اطلاعات منظم و ارزشمند با موضوع موضوع خاص، مقالات، فیلم ها، اینفوگرافیک ها و… را با رابطه اندک با یکدیگر، یا مضمون مورد هدف، منتشر می نمایند. این امر ارزش کمی را برای بازار هدف آنها فراهم می نماید و برای آن بازار، احساس حس متقابل ایجاد نمی گردد.

برای اصلاح این اشتباه، بازاریابان محتوا باید حوزه تخصص خود را معین نمایند و سپس یک خط مشی از فراوری محتوا که آن را پشتیبانی می نمایند، ایجاد و از آن پیروی نمایند. آنها باید برای کارمندان فراوری محتوا، دستورالعمل های موضوعی ارائه دهند و هرگونه خروجی فراوری محتوا را آنالیز نمایند تا مطمئن شوند محتوایی که فراوری می گردد، آنقدر به مخاطب ارزش می دهد که حاضر گردد برای جبران این لطف، از شما خرید کند.

محتوای قدیمی و آپدیت نشده فراوری نکنید!

خلق کردن همواره بهتر از کپی کردن یا بازنویسی محتوا ست. خالقان همواره در تاریخ ماندگار شده اند و افرادی که سعی نموده اند از آنها تقلید نمایند، در دل تاریخ گم شده اند. بسیاری از کسب و کارها به جای فراوری محتوا سعی می نمایند محتوای سایر سایت ها را صرفا با بازنویسی در سایت یا شبکه های اجتماعی خود منتشر می نمایند. مطمئن باشید با کپی کردن ایده ها و فراوری محتوای آزاردهنده، لزوما به هدفی که مدنظرتان است، نخواهید رسید.

خوب دقت کنید. اگر کاربران احساس نمایند محتوای شما مختص خودتان نیست و محتوای آزاردهنده فراوری نموده اید، هرگز نمی توانید آنها را جذب کنید. مشتریان در خصوص خرید از سایت ها یا فروشگاه های آنلاین از این نظر بسیار حساسیت نشان می دهند.

اگر محتوایی که در سایت یا شبکه اجتماعی شما وجود دارد، دست دوم باشد و کاربران قبلا در جای دیگری آن را دیده باشند امکان جذب کاربران و تبدیل آنها به مشتری به صفر می رسد.

اما در کنار خلق محتوای جدید حواستان باشد از محتوای قدیمی خودتان غافل نشوید، اگر دستی به سر و روی محتوای گذشته خود بکشید، باعث می شوید محتوا بیشتر قابل اعتماد باشد؛ هم از چشم مخاطب و هم از چشم موتورهای جست وجوگر.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: مجله شنبه
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4066

به "بدترین دشمن کسب و کارتان خودتان هستید اگر و نوع نگاه به سئو وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدترین دشمن کسب و کارتان خودتان هستید اگر و نوع نگاه به سئو وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید