بحرانی سخت تر از سال 2008 در انتظار استرالیا

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران: نخست وزیر استرالیا هشدار داد که تاثیرات ویروس کرونا بر اقتصاد استرالیا ممکن است از بحران اقتصادی سال 2008 شدیدتر باشد .اسکات موریسون این هشدار را در حالی عنوان کرد که در حال آماده سازی یک بسته چند میلیارد دلاری برای کاهش تاثیرات کرونا بر اقتصاد استرالیا است.

بحرانی سخت تر از سال 2008 در انتظار استرالیا

به گزارش خبرنگاران، به نقل از بلومبرگ؛ موریسون روز سه شنبه 10 مارچ در یک سخنرانی در سیدنی با اشاره به کشور چین به عنوان بزرگترین شریک تجاری استرالیا گفت: مرکز این بحران به کشور ما نزدیکتر است اما به علت نقش چین در تقاضای دنیای کالا و خدمات و صندلی چین در زنجیره تامین دنیای ، تبعات این مساله برای کشورهای دیگر هم به همین اندازه مهم است.

دولت محافظه کار استرالیا در حال آماده سازی بسته ای برای تزریق یاری مالی به منظور حمایت از شرکت های دچار مسائل مالی و مالی به علت ویروس کرونا است.

استرالیا سال جاری برای اولین بار از سال 1991 رکود مالی ثبت خواهد نمود. در سطح دنیای تا کنون 54 میلیارد دلار حمایت های بودجه ای تعهد شده یا در دست آنالیز است و دولت های مختلف سیاست هایی از قبیل یاری های نقدی و معافیت های مالیاتی را در دستور کار قرار داده اند.

نخست وزیر استرالیا جزئیات بسته سیاستی حمایتی خود که قرار است امروز در کابینه مطرح گردد را اعلام ننموده است.

نخست وزیر استرالیا ضمن بیان این هشدار مالی در عین حال ادعا کرد که ویروس کرونا (کووید 19) نسبت به سارس یا مرس بسیار کمتر مهلک است و به آنفلوانزای بد شباهت بیشتری دارد. این درحالی است که شرکت کانتاس ایرویز بزرگترین شرکت هواپیمایی استرالیا به علت کاهش تقاضای پروازهای هوایی به علت شیوع کرونا ، هشت فروند از هواپیماهای ایرباس آ-380 خود را از مدار پروازها خارج کرد.

روزنامه گاردین در همین ارتباط گزارش داد: در حالی که سازمان بهداشت دنیای هشدار داده که تهدید شیوع دنیای کرونا بسیار واقعی شده است ، دولت استرالیا هشدار داده که در صورت تشدید بحران ممکن است برای ادامه خدمات عمومی دچار مشکل گردد.

شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از 110 هزار نفر عبور نموده اما اکثریت آنها معادل 93 درصد در چهار کشور چین ، کره جنوبی ، ایران و ایتالیای هستند. تا کنون ابتلای یکصد نفر به کرونا در استرالیا تایید شده و سه نفر جان خود را از دست داده اند.

در ایالت ویکتوریا ، برت ساتن مسئول اداره بهداشت هشدار داده که امکان ابتلای هر فرد به کرونا 50 درصد است و خاطرنشان نموده که تلاشهای مقامات بهداشتی برای این است که اوج شیوع این بیماری به ماه جولای موکول گردد اما اوج بیماری ممکن است در ماه می روی دهد.

او تاکید نمود که تدابیر فاصله گذاری اجتماعی شامل تعطیلی مدارس و لغو احتمالی تجمعات عمومی ادامه خواهد یافت و مرحله شیوع گسترده بطور حتم تا زمان کریسمس آینده به خاتمه خواهد رسید. به گفته مقامات مسئول ، تا کنون هیچ توصیه ای برای قرنطینه کامل هیچ منطقه ای در استرالیا مطرح شده است.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 6492

به "بحرانی سخت تر از سال 2008 در انتظار استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحرانی سخت تر از سال 2008 در انتظار استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید