109هزار دلار صنایع دستی چهارمحال و بختیاری به صورت چمدانی صادر شد

به گزارش دَبی بلاگ، معاون صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: ارزش صادرات چمدانی این استان به خارج از کشور در سال گذشته 109 هزار دلار بوده است.

109هزار دلار صنایع دستی چهارمحال و بختیاری به صورت چمدانی صادر شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، مهرداد رئیسی امروز شنبه 10 خرداد 1399 با اعلام این خبر تأکید کرد: این میزان صادرات چمدانی شامل زیورآلات سنتی تولیدی به دست هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری بوده است.

او اضافه نمود: صادرات چمدانی کالاهای صنایع دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری به کشورهای ترکیه، عراق، امارات متحده عربی، فرانسه و آلمان انجام شد.

او گفت: سال گذشته 120 میلیارد و 641 میلیون ریال تسهیلات به 879 طرح در قالب تسهیلات مشاغل خانگی، اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری برای اشتغال مستقیم 978 نفر در شهرها، روستاها و مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.

چهارمحال و بختیاری حدود 12 هزار هنرمند صنایع دستی دارد که از این تعداد سه تا شش هزار نفر در فصل های مختلف سال فعالیت می نمایند.

هم اکنون 52 رشته صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

بافته های داری مانند فرش بافی، گلیم بافی، جاجیم بافی و قالی بافی، چوقابافی، نمداقتصادی، کلاه اقتصادی، گیوه دوزی، سرمه دوزی، منبت کاری، سفال گری، خورجین بافی، بافت سیاه چادر، قفل سازی، حجاری، گره چینی، احجام فلزی، خاتم و مشتقات آن ها از مهمترین صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری است.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9088

به "109هزار دلار صنایع دستی چهارمحال و بختیاری به صورت چمدانی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "109هزار دلار صنایع دستی چهارمحال و بختیاری به صورت چمدانی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید