گزارش از چین: اکثریت ناقلان بی علامت کروناویروس هرگزبیمار نمی شوند

به گزارش دَبی بلاگ، یک گزارش از چین نشان می دهد که اکثریت افرادی که بدون داشتن نشانه های عفونت کرونا آزمایش مثبت پیدا نموده اند، در طول دوره عفونت بی علامت باقی می مانند.

گزارش از چین: اکثریت ناقلان بی علامت کروناویروس هرگزبیمار نمی شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ می فنگ، سخنگوی کمیسیون ملی بهداشت چین روز چهارشنبه 27 فروردین گفت از میان 6764 نفری که بدون داشتن علائم بیماری کووید-19 آزمایش کرونای مثبت پیدا نموده اند، فقط 1297 نفر - یک پنجم افراد- تا به حال علامت دار شده اند و در رده بیماران تایید شده قرار گرفته اند.

1023 نفر هنوز در قرنطینه پزشکی تحت نظر هستند تا معلوم گردد آیا علامت دار می گردد یا نه. بقیه افراد یعنی 4444 نفر پس از منفی شدن آزمایش شان از قرنطینه خارج شده اند.

پدیده سرایت ویروس بوسیله افراد بی علامت یک ویژگی شگفت آور ویروس جدید کرونا ست که امکان انتشار گسترده تر و سریع تر آن را نسبت به شیوع های پیشین انواع دیگر ویروس کرونا فراهم نموده است. با اینکه پژوهشگران قبلا تصور می رود اغلب افراد بی علامت در نهایت علامت دار شوند، داده های منتشرشده از چین نشان می دهند که بخش بزرگی از این افراد در تمام دوره عفونت بی علامت می مانند.

پژوهشگران هنوز در کوشش هستند که موارد بی علامت عفونت ویروس کرونا را درک نمایند: ممکن است بیمارانی که ظاهرا بی علامت هستند در واقع علائمی را بروز می دهند که پزشکان نمی دانند باید به دنبال آنها بگردند. برای مثال، تب و سرفه خشک معمولا علائم اصلی بیماری شمرده می گردد، اما تازه اخیرا معلوم شده است از دست رفتن حس بویایی و چشایی نیز یک نشانه عفونت ویروس جدید کرونا است. چین در این گزارش روشن ننموده است که پزشکان به دنبال چه طیفی از علائم بوده اند.

چین حتی پس از کاهش موارد جدید عفونت در این کشور در ماه مارس، همچنان موارد عفونت بی علامت را شناسایی نموده است.

احتمالا شمار موارد عفونت بی علامت بالاتر از 6784 موردی باشد که چینی ها شناسایی نموده اند. این موارد به وسیله کوشش ها برای آزمایش کردن افراد در تماس با بیماران ثابت شده کشف شده اند. در غیر اینصورت، دلیلی ندارد افرادی که هیچ نشانه ای از بیماری ندارند به دنبال آزمایش شدن بروند.

بیماران بی علامت پس از شناسایی شدن قرنطینه می شوند تا تحت نظر قرار گریند و فقط وقتی مرخص می شوند که دیگر آزمایششان مثبت نباشد. افرادی که در طول دوره قرنطینه دوهفته ای علامت دار شوند، بر اساس شیوه شمارش چین دوباره در رده موارد تاییدشده بیماری قرار می گیرند و در بیمارستان درمان می شوند.

  • شمار زیادی افراد دارای کرونا بی علامت هستند اما ویروس را منتقل می نمایند

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7812

به "گزارش از چین: اکثریت ناقلان بی علامت کروناویروس هرگزبیمار نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش از چین: اکثریت ناقلان بی علامت کروناویروس هرگزبیمار نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید