کره جنوبی اتباعش را از ایران بازمی گرداند

به گزارش دَبی بلاگ، ایرنا نوشت: خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز سه شنبه گزارش داد که دولت این کشور به زودی با اعزام یک هواپیمای چارتر به تهران 80 تبعه خود را از ایران باز می گرداند.

کره جنوبی اتباعش را از ایران بازمی گرداند

این خبرگزاری به نقل از یک گزارش وزارت خارجه کره جنوبی نوشت: از آنجایی که تا به امروز 80 تن از 220 تبعه کره جنوبی مقیم یا مامور در ایران برای بازگشت به وطن نام نویسی کردند این پرواز اختصاصی راهی تهران می شود تا آنها را به کشور بازگرداند.

یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی در گفت وگو با این خبرگزاری گفت: از آنجایی که ایران همچنان تحت تحریم های بین المللی واقع شده است، این پرواز چارتر با استفاده از یک کشور ثالث همچون امارت متحده عربی و یا قطر به تهران می رود تا شهفرایندان خود را به سئول برگرداند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه ایران نیز در پی انتشار فراگیر ویروس کرونا در کره جنوبی با صدور توصیه مسافرتی به کره جنوبی خواستار آن شد که شهفرایندانی ایرانی از سفر به این کشور جدا خودداری کنند.

در این توصیه مسافرتی آمده است: هموطنانی که طی دو هفته گذشته از کره جنوبی برگشته اند، طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت، اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند.

این توصیه مسافرتی می افزاید: هموطنان مقیم کره اگر نمی توانند این کشور را ترک کنند، همه نکات بهداشتی را برای پیشگیری رعایت، و از تردد به کانون های آلودگی در کره خودداری کنند.

در خاتمه این توصیه مسافرتی تصریح شده است: به هموطنان مقیم کره توصیه می شود به دستورالعمل ها و هشدارهای مقامات بهداشتی کره توجه کرده و امکان خروج از این کشور در صورت تشدید بحران را مد نظر داشته باشند.

همچنین در نشست ویژه ای که روز سه شنبه 26 فوریه به ریاست معاونان وزاری خارجه و بهداشت کره و با حضور کنندگان سفارتخانه های مقیم از جمله این سفارت در محل وزارت امور خارجه کره جنوبی برگزار گشت مقامات کره ای تاکید کردند که هزینه های درمانی بیماران مبتلا به کرونا اعم از اتباع کره ای و خارجی کاملا رایگان است و وعده دادند که با توجه به تدابیر اتخاذ شده از دو هفته آینده از شدت شیوع بیماری به تدریج کاسته خواهد شد.

با این وجود، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در کره جنوبی امروز با تایید ابتلای 7 هزار 382 نفر به بیماری کووید- 19 یا کرونا اعلام کرد: تا به امروز 51 نفر در این کشور بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تا به امروز کره جنوبی پس از چین با گسترده ترین شیوع کروناویروس روبرو بوده است چون مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای کره جنوبی همچنین گزارش داد که 166 نفر از افرادی که به این ویروس آلوده شده اند در قرنطینه تحت کنترل هستند.

همچنین به دلیل شیوع گسترده این بیماری مقامات کره جنوبی بالاترین سطح هشدار را در این کشور اعلام کردند و مدارس تا بیست و سوم ماه جاری میلادی تعطیل هستند.

مقامات کره جنوبی نیز اظهار داشتند که تعداد موارد ابتلا به این بیماری رو به کاهش است اما فاکتورهای دیگری وجود دارد که ممکن است این فرایند را تغییر دهد.

بنابر اعلام مقامات کره جنوبی در آمار روزانه موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-19 فرایند کاهشی مشاهده شده اما در حال حاضر نمی توان به طور قطع این موضوع را تایید کرد.

310311

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 6424

به "کره جنوبی اتباعش را از ایران بازمی گرداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی اتباعش را از ایران بازمی گرداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید