چرا آئین نامه حمایت از کرسی های بین المللی ورزش مصوب نشده است؟

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، در اختیار دریافت کرسی های بین المللی در ورزش و حفظ آنها از چالش های همیشگی مسئولان ورزش و روسای فدراسیون ها به حساب می آید به خصوص که در بعضی موارد جابه جایی های مدیریتی داخلی باعث از دست رفتن آنها شده است. بعضاً هم بی برنامگی و نداشتن مدیریت لازم، این کرسی ها را از ورزش ایران گرفته است.

چرا آئین نامه حمایت از کرسی های بین المللی ورزش مصوب نشده است؟

بر همین اساس کمیته ملی المپیک برای نخستین بار اقدام به تهیه و تدوین آئین نامه ای ویژه برای کسب و حفظ کرسی های بین المللی و حمایت از صاحبان آنها در سطوح مختلف نموده است.

تهیه و تدوین این آئین نامه با همت کمیسیون توسعه روابط بین الملل انجام و در ماه های پایانی سال گذشته در اختیار اعضای هیات اجرایی و هیات رئیسه کمیته ملی المپیک قرار داده شد تا آنالیز نهایی توسط آنها صورت بگیرد و اینگونه مصوبه اجرا برای آن صادر گردد.

با گذشت چند ماه اما هنوز آئین نامه موردنظر به مرحله تصویب و اجرا نرسیده در حالی که مصوبه و اجرایی شدن آن می تواند به رفع شدن بخشی از دغدغه جامعه ورزش و مسائل ناشی از آن یاری کند.

مهدی علی نژاد رئیس کمیسیون توسعه روابط بین الملل کمیته ملی المپیک در تبادل نظر با خبرنگاران در این زمینه گفت: چند ماهی از ارائه آئین نامه تدوین شده به هیات اجرایی می گذرد اما هنوز آنالیز تکمیلی روی آن انجام نشده است. البته گویا در یکی از نشست های اخیر هیات اجرایی آنالیز هایی در خصوص آن صورت گرفته اما ظاهراً کامل و نهایی نبوده است.

وی توضیح داد: آئین نامه تدوین شده در صورتیکه احتیاج به اصلاحیه داشته باشد به کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی ارجاع داده می گردد. البته کوشش شده با رعایت چارچوب های قانونی این آئین نامه تهیه گردد اما به هر حال نظر اعضای هیات اجرایی و تصمیمی که در رابطه با آن اتخاذ می گردد، ملاک اجرا خواهد شد.

رئیس کمیسیون توسعه روابط بین الملل کمیته ملی المپیک در خصوص جزئیات قید شده در آئین نامه تدوین شده توضیحی نداد اما گفت: این آئین نامه می تواند نقطه عطفی برای صاحبان کرسی های بین المللی در آسیا و دنیا باشد. در آئین نامه تهیه شده، کرسی های بین المللی بر اساس آسیایی یا دنیای بودن و به خصوص سطح تاثیرگذاری از یکدیگر تفکیک شده و برای چگونگی در اختیار دریافت و حفظ آن راه کار لازم پیشنهاد شده است.

به گفته علی نژاد دستور العمل تهیه شده برای حمایت از صاحبان کرسی های بین المللی می تواند در اشاعه و کیفی کردن کرسی های آسیایی و دنیای تاثیر مثبت زیادی داشته باشد.

وی گفت: این حمایت به صورت مادی و معنوی انجام می گردد. البته چگونگی حمایت برای صاحب همه کرسی ها یکسان نیست. رشته و سطح کرسی در این زمینه معین کننده است.

رئیس کمیسیون توسعه روابط بین الملل کمیته ملی المپیک ابراز امیدواری کرد که آئین نامه تهیه شده با نام نحوه حمایت از توسعه ارتباطات بین المللی و صندلی نمایندگان در مجامع بین المللی ورزشی هر چه زودتر مراحل آنالیز نهایی و تصویب را گذرانده و در کمیته ملی المپیک اجرایی گردد.

سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1615

به "چرا آئین نامه حمایت از کرسی های بین المللی ورزش مصوب نشده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا آئین نامه حمایت از کرسی های بین المللی ورزش مصوب نشده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید