پرداخت بیش از 45 میلیارد تومان خسارت به زائرین کربلا

به گزارش دَبی بلاگ، رییس کل بیمه مرکزی اظهار داشت که 45 میلیارد تومان خسارت از سوی صنعت بیمه به راهپیمایان اربعین حسینی پرداخت شده است.

پرداخت بیش از 45 میلیارد تومان خسارت به زائرین کربلا

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی گفت: متاسفانه تعدادی از هم وطنان متدین ما طی برگزاری مراسم اربعین حسینی دچار حوادث گوناگونی شدند که این افراد همگی تحت پوشش بیمه ایران بودند و بیمه ایران با مبلغ حدود 15 هزارتومان، آن ها را از 45 کیلومتری مرز عراق تا 24 ساعت بعد از بازگشت به ایران تحت پوشش بیمه قرار داد.

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی 103 نفر فوت و بیش از 2000نفر از زائرین بیمار به بیمارستان های ایران منتقل یا در بیمارستان های خصوصی عراق بستری شدند که هزینه درمان همه باید توسط شرکت بیمه پرداخت گردد که به طور تقریبی برآورد می گردد، شرکت بیمه ایران حدود 45 میلیارد تومان خسارت باید پرداخت کند. در واقع این طرح نه تنها برای شرکت بیمه سوددهی نداشت بلکه ضریب خسارت بیش از 100 درصدی به همراه داشت. اما صنعت بیمه از اینکه توانسته نقش پر رنگی در امنیت و آرامش زائرین کربلا ایفا نماید و رضایت آن ها و خانوده هایشان را فراهم کند بسیار راضی است.

اجرای سیستم تنبیه و پاداش با راننده محور شدن شخص ثالث

سلیمانی همچنین در مورد راننده محور بودن بیمه شخص ثالث گفت: در برنامه ششم توسعه، شرکت های بیمه موظف شدند بر اساس راننده محور بودن به هر خودرو خسارت پرداخت نمایند، یعنی رانندگان پر خطر که ریسک بالایی دارند حق بیمه بیشتری پرداخت نمایند و اگر راننده قانونمدار باشد می تواند از تخفیفات ویژه ای بهره مند گردد. به عبارتی سیستم تنبیه و پاداش برای رانندگان در نظر گرفته شده است که نوع رانندگی افراد در نرخ حق بیمه شخص ثالث آن ها تاثیر گذار خواهد بود. اما برای هر خودرو یک بیمه نامه صادر می گردد.

رییس کل بیمه مرکزی در پاسخ به سوالی در مورد پرداخت اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده از سوی بیمه گذاران در بیمه شخص ثالث گفت: اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده بیمه شخص ثالث در حال حاضر از بیمه گذاران گرفته می گردد، اما پیشنهاد دولت و سازمان اقتصادیاتی که در قالب لایحه به دولت نیز ارائه شده است، معاف نمودن صنعت بیمه از اقتصادیات بوده است، چرا که در همه جای جهان، از بیمه به عنوان یک رفاه اجتماعی یاد می نمایند و مشمول اقتصادیات نمی گردد. خوشبختانه این لایحه به صحن مجلس رفته است و امیدوارم با نظر مثبت نمایندگان مجلس تصویب گردد.

خودرو های بیش از 180 میلیون تومانی نامتعارف محسوب می شوند

وی در مورد تصادف با خودرو های نامتعارف و نحوه پرداخت خسارت به آن ها گفت: در حال حاضر خودرو های بالای 180میلیون تومان، خودروی نامتعارف محسوب می گردد و اگر تصادفی با ماشینی با ارزش بیش از 180میلیون تومان پیش آید و ماشین نامتعارف فاقد بیمه بدنه باشد، نسبتی از سقف پوشش اقتصادی مقصر حادثه و میزان خسارت گرفته می گردد و به همان نسبت خسارت پرداخت می گردد.

سلیمانی ادامه داد: ما به همه دارندگان وسیله نقلیه به ویژه افرادی که خودرویی با ارزش بیش از 180میلیون تومان دارند، توصیه می کنیم حتما بیمه بدنه تهیه نمایند تا در حوادث این چنینی متضرر نشوند.

نتیجه رتبه بندی شرکت های بیمه اطلاع رسانی خواهد شد

وی همچنین در پاسخ به برنامه بیمه مرکزی برای رتبه بندی شرکت های بیمه گفت: توانگری اقتصادی یکی از شاخص های مهم برای انتخاب شرکت بیمه از سوی بیمه گذاران است که از سوی بیمه مرکزی آنالیز و اطلاع رسانی می گردد تا افراد قبل از تهیه بیمه نامه از وضعیت اقتصادی شرکت بیمه آگاه باشند. در حوزه های دیگر نیز با موسساتی توانمند در حوزه رتبه بندی، مذاکره شده است و در آینده نزدیک این مهم نیز انجام و اطلاع رسانی می گردد.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3373

به "پرداخت بیش از 45 میلیارد تومان خسارت به زائرین کربلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت بیش از 45 میلیارد تومان خسارت به زائرین کربلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید