نفت دست از کاهش قیمت برنداشت

به گزارش دَبی بلاگ، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی به دلیل ضعیف شدن امیدها به توافق تجاری آمریکا و چین که دورنمای اقتصاد جهانی را تیره تر کرد، کاهش یافت.

نفت دست از کاهش قیمت برنداشت

به گزارش خبرنگاران، بهای معاملات آینده نفت برنت 18 سنت یا 0.3 درصد کاهش پیدا کرد و به 61 دلار و 88 سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آینده نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم 13 سنت یا 0.2 درصد کاهش پیدا کرد و به 56 دلار و 67 سنت در هر بشکه رسید.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه بیان کرد دو کشور به نهایی کردن توافق تجاری نزدیک شده اند اما درباره زمان یا مکان مراسم امضای توافق جزییاتی ارایه نکرد که باعث دلسردی سرمایه گذاران شد.

همچنین پیش بینی آژانس بین المللی انرژی از رشد کمتر تقاضای دنیای برای نفت پس از سال 2025 نیز قیمتهای نفت را تحت فشار کاهشی قرار داد.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش سالانه دورنمای انرژی دنیا برای مدت منتهی به سال 2040 پیش بینی کرد تقاضای دنیای برای نفت به میزان یک میلیون بشکه در روز تا سال 2025 رشد خواهد نمود و از آن به بعد به دلیل بهبود بهره وری سوخت و حضور خودروهای برقی بیشتر در بازار، به 100 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

با وجود کندی رشد فراوری آمریکا در سالهای اخیر، این کشور که اکنون بزرگترین فراوریکننده نفت دنیا است، عامل 85 درصد از افزایش فراوری دنیای نفت تا سال 2030 و 30 درصد افزایش فراوری گاز خواهد بود. سهم اعضای اوپک و روسیه از فراوری دنیای نفت در یک دهه آینده به 47 درصد کاهش خواهد یافت که از دهه 1980 به این طرف بی سابقه خواهد بود.

فاتح بیرول، مدیراجرایی آژانس بین المللی انرژی اظهار کرد: این تاثیرات بسیار برجسته است و آمریکا به عنوان یک وزنه قوی در تلاشها برای مدیریت بازارهای نفت عمل می نماید.

طبق نظرسنجی رویترز از تحلیلگران، پیش بینی شده که ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته برای سومین هفته متوالی افزایش پیدا نموده است و ذخایر فرآورده های نفتی احتمالا کاهش پیدا نموده است. پنج تحلیلگر در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به هشتم نوامبر به میزان حدود 1.6 میلیون بشکه رشد نموده است.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ اظهار کردند چشم انداز صادرات نفت خام آمریکا پس از رشد چشمگیر نرخ های کرایه کشتی در ماه گذشته، تیره شده و باعث خواهد شد ذخایر نفت بالای سطح سال گذشته و بالاتر از میانگین پنج ساله بماند.

گزارش موسسه امریکن پترولیوم از ذخایر نفت آمریکا روز چهارشنبه و گزارش رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز پنج شنبه منتشر خواهد شد.

در این بین، رگولاتور آمریکا بیان کرد خط لوله نفت کی استون به ظرفیت 590 هزار بشکه در روز که نفت سنگین کانادا را به آمریکا منتقل می نماید، فعالیت هایش را پس از نشت دو هفته پیش نفت از سرگرفت.

بر اساس گزارش رویترز، معامله گران اکنون به ملاقات ماه آینده میان اوپک و روسیه چشم دوخته اند و منتظرند ببیند آیا این گروه برای تقویت قیمت ها، کاهش فراوری بیشتری صورت خواهد داد.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ پیش بینی کردند این گروه محدودیت عرضه خود را پس از سه ماهه اول سال 2020 ادامه خواهد داد اما کاهش بیشتر فراوری بعید است.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 6879

به "نفت دست از کاهش قیمت برنداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت دست از کاهش قیمت برنداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید