نخستین واکنش وزیر آموزش وپرورش به غیرحضوری شدن سال تحصیلی جدید ، آمارپایین امکان آموزش حضوری درمدارس ، چگونگی حضور یک روزدرمیان دانش آموزان

به گزارش وبلاگ دابی دابی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال تحصیلی باید کلاس ها حضوری تشکیل گردد تا معلمان به شناخت برسند درباره حضور یک روز در میان دانش آموزان شرح داد.

نخستین واکنش وزیر آموزش وپرورش به غیرحضوری شدن سال تحصیلی جدید ، آمارپایین امکان آموزش حضوری درمدارس ، چگونگی حضور یک روزدرمیان دانش آموزان

به گزارش وبلاگ دابی دابی آنلاین و به نقل از تسنیم، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفت: برای شروع سال تحصیلی چند اصل را در نظر گرفتیم و کوشش ما این است که این اصول را رعایت کنیم. اصل نخست این است که سلامت از حقوق مسلم افراد است به خصوص برای بچه ها و افرادی که احتیاج به مراقبت بیشتر دارند و ما نگران سلامتی آنها هستیم بنابراین در هر تصمیمی که می گیریم به رعایت سلامت دانش آموزان توجه می کنیم.

وی اضافه کرد: اصل دوم آموزش است، آموزش حق جدی برای مردم است و وقفه در آموزش با اختلال های متعددی همراه است، نابرابری ایجاد می نماید و فرصت های آینده افراد را تحت تاثیر قرار خواهد داد حتی ممکن است منجر به ترک تحصیل گردد بخش مهمی از مراقبت هایی که دانش آموزان در دوره مدرسه می گیرند و اوقات آنها غنی می گردد با تعطیلی مدرسه حذف می گردد و این منجر به آسیب های روانی به دانش آموزان خواهد شد بنابراین باید آموزش ادامه پیدا کند و آموزش تعطیل بردار نیست.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید بگوییم که چطور می توانیم با حفظ سلامت بچه ها آموزش آنها را هم در دستور کار قرار دهیم همچنین اصل سوم این است که هیچ چیز به ویژه در دوره ابتدایی جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد به جهت اینکه کارکرد مدرسه فقط آموزش نیست. تعاملاتی که دانش آموزان با یکدیگر برقرار می نمایند، ظرفیت های فرهنگی و فکری آنها را توسعه می دهد، بازی هایی که دانش آموزان با یکدیگر می نمایند همگی کارکرد تربیتی دارد.

در سال تحصیلی جدید باید کلاس ها تشکیل گردد

حاجی میرزایی ادامه داد: سال گذشته که مدارس تعطیل شد دو سوم کار را به صورت حضوری انجام داده بودند و دانش آموزان و معلمان همدیگر را می شناختند و معلم از دانش آموزان ارزیابی داشت که کدام یک ضعیف تر هستند،سال جاری بر آموزش حضوری تکیه می کنیم تا شناخت به دست آید و معلم با دانش آموزان آشنا گردد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اگر قرار باشد این سه اصل را با یکدیگر را رعایت کنیم، احتیاج است متناسب با شرایطی که با آن روبرو می شویم، تصمیم بگیریم، گفت: یک اصل مهم دیگر داریم اینکه هیچ دانش آموزی به دلیل اینکه در فلان منطقه محروم زندگی می نماید یا به اینترنت، ابزار هوشمند یا حتی تلویزیون دسترسی ندارند از آموزش محروم بماند.

وی اضافه کرد: مدیر مدرسه باید برای تک تک دانش آموزان طرح آموزشی داشته باشد به این صورت که در همان ابتدا معین کند کسانی که دسترسی به تلویزیون دارند یا به اینترنت و ابزار هوشمند دسترسی ندارند چه کسانی هستند، و بعد طراحی می نماید که آموزش ها به چه طریقی انجام گردد.

35 درصد مدارس امکان آموزش حضوری دارند

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در مناطقی که دانش آموزان به اینترنت و ابزار هوشمند دسترسی ندارند غالباً مناطقی است که جمعیت دانش آموزی کم است، حدود 35 درصد از مدارس در مناطقی هستند که تعداد دانش آموزان کمتر از 50 نفر است و بیشتر ابتدایی است در این مناطق امکان آموزش حضوری وجود دارد.

حاجی میرزایی اضافه کرد: بعضی مدارس در مناطقی هستند که دانش آموزان آنها می توانند با فاصله حضور یافته و آموزش را به شیوه حضوری دریافت نمایند. 110 هزار مدرسه در تمام نقاط کشور داریم طبیعی است که شرایط متفاوتی دارند و هیچ دو مدرسه ای به لحاظ مساحت، دانش آموزان و تعداد آنها شبیه نیستند بنابراین ما اصولی معین کردیم و اختیاراتی به مدرسه تفویض شد براین اساس شورای مدرسه متناسب با این اصول در باره شرایط آموزشی دانش آموزان تصمیم می گیرد.

نحوه حضور یک روز در میان دانش آموزان در مدرسه

وزیر آموزش و پرورش درباره حضور یک روز در میان دانش آموزان در مدارس متذکر شد: اگر اجازه داشته باشیم که دانش آموزان به مدرسه بیایند اما تعداد محدودی باید در کلاس درس باشند مثلاً 10 دانش آموز البته مساحت کلاس ها متفاوت است و یک کلاس با 5 و کلاس دیگر با 15 دانش آموز می تواند تشکیل گردد، در این شرایط برای رعایت فاصله گذاری آنها را در روزهای هفته توزیع می کنیم.

وی درباره حمایت از معلمان برای آموزش مجازی گفت: باید از آنها قدردانی کنم و یکی از برگهای درخشان آموزش و پرورش در دوره کرونا شکل گرفت. در این وزارتخانه نمی توانیم اغراق کنیم چون از طریق خانواده ها قضاوت می شویم باید بگویم بعضی معلمان کارهای درخور تقدیر و فداکارانه ای انجام دادند و وقت زیادی برای آموزش مجازی گذاشتند، معلمان وارد شرایطی شدند که تجربه ای نداشتند برای مثال معلمی با 47 سال سابقه کار چقدر برای تدریس آنلاین کوشش می کرد یا معلمی که روی دیوار یخچال تدریس داشت.حتی یکی از مسئولان به من گفت، همسرم از صبح که بیدار می گردد تا دیروقت درگیر آموزش مجازی دانش آموزان است در صورتی که اگر به مدرسه می رفت فقط در ساعات مدرسه آموزش را ارائه می کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "نخستین واکنش وزیر آموزش وپرورش به غیرحضوری شدن سال تحصیلی جدید ، آمارپایین امکان آموزش حضوری درمدارس ، چگونگی حضور یک روزدرمیان دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین واکنش وزیر آموزش وپرورش به غیرحضوری شدن سال تحصیلی جدید ، آمارپایین امکان آموزش حضوری درمدارس ، چگونگی حضور یک روزدرمیان دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید