مرگ دو توله خرس در فاصله کمتر از 10 روز در گلستان

به گزارش دَبی بلاگ، در مدت کمتر از 10 روز، دو توله خرس در علی آبادکتول و گرگان بر اثر جراحات ناشی از اصابت گلوله اسلحه شکاری تلف شدند.

مرگ دو توله خرس در فاصله کمتر از 10 روز در گلستان

محمود صبور در گفت وگو با خبرنگاران در این رابطه، اظهار کرد: صبح پنج شنبه 7 شهریورماه محیط بانان شهرستان علی آبادکتول گزارشی مبنی بر مشاهده یک قلاده خرس مصدوم در منطقه ریگ چشمه دهنه محمدآباد این شهرستان دریافت کردند.

رییس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان توضیح داد: نیروهای محیط زیست بلافاصله بعد از مراجعه به محل توله خرس را با حالت نیمه جان و رو به مرگ کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه توله خرس در نهایت بر اثر شدت جراحات تلف شد، اضافه نمود: گلوله اسلحه شکاری چهارپاره به زانوی این توله خرس اصابت نموده بود و حیوان بعد از کرم افتادن در محل زخم و زجر کشیدن زیاد تلف شد.

صبور در ادامه گفت: سه شنبه 29 مرداد نیز توله خرس مصدومی در راستا جاده زیارت مشاهده و پس از بیهوشی جهت درمان به کلینیک حیات وحش پردیسان تهران منتقل شد اما بر اثر جراحات ناشی از اصابت گلوله اسلحه شکاری جان خود را از دست داد.

رییس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان اظهار داشت: نتیجه سی تی اسکن و MRI بیانگر این بود که گلوله باعث قطع نخاع توله خرس شده است.

وی با بیان اینکه هر دو توله خرس در زیستگاه خود در جنگل مورد اصابت گلوله قرار گرفتند، گفت: اینکه به حیوانی شلیک و آن را رها نمایند تا با چنین طرز زجر آوری تلف گردد، فاجعه اجتماعی محسوب می گردد.

صبور تاکید نمود: وجود چنین تعداد زیادی اسلحه شکاری دارای مجوز و بدون مجوز در استان، مسائل اینگونه را به دنبال خواهد داشت. هر تعداد مامور هم داشته باشیم کنترل کردن این تعداد اسلحه غیر ممکن است.

رییس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: باید با استفاده از ظرفیت های مختلف اعم از رسانه ها و ارگان ها نسبت به آموزش مردم و ارتقاء فرهنگ عمومی در جهت حفظ حیات وحش و جلوگیری از چنین رفتارهای غیر انسانی اقدام کرد.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2393

به "مرگ دو توله خرس در فاصله کمتر از 10 روز در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ دو توله خرس در فاصله کمتر از 10 روز در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید