مدیر وبگاه آمریکایی: کرونا آشفتگی نظام خدمات درمانی آمریکا را فاش کرد

به گزارش دَبی بلاگ، مدیر ارشد یک وبگاه آمریکایی در یادداشتی توضیح داد که شیوع کرونا در حقیقت نظام آشفته خدمات درمانی آمریکا که بر پایه کسب سود و نه رفاه حال مردم این کشور راسخ است، فاش کرد.

مدیر وبگاه آمریکایی: کرونا آشفتگی نظام خدمات درمانی آمریکا را فاش کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارگارت فلاورز یکی از مدیران آمریکایی وبگاه اینترنتی (popular resistance)، مشاور هیأت پزشکان برنامه ملی بهداشت و از فعالان سیاسی آمریکا طی یادداشتی در پایگاه اینترنتی شبکه روسی راشاتودی، توضیح داد که شیوع بیماری کرونا نقص های عمیق در نظام آشفته خدمات درمانی آمریکا را فاش کرد.

نظام خدمات درمانی آمریکا بر پایه کسب سود است نه رفاه و سلامت مردم

وی توضیح داد که بحران ویروس کووید-19 نشان داد که به چه دلیل زمان آن رسیده که نظام خدمات درمانی فعلی آمریکا را که کاملاً بر اساس کسب سود است با نظام درمانی جایگزین کنیم که اولویت آن بر سلامت مردم است.

فلاورز در این یادداشت به شرایط شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا اشاره نمود و نوشت، آمریکا در مقایسه با دیگر کشورها آمار مبتلایان و فوتی های بسیار بالایی دارد و گرچه این کشور تنها پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می دهد، اما 32 درصد از مبتلایان به کووید-19 و 25 درصد از مرگ و میرهای ناشی از این ویروس در دنیا متعلق به این کشور است و این در حالی است که چین که ویروس کرونا از آنجا آغاز شد، تنها یک دهم از مجموع مبتلایان و مرگ و میر کرونا در دنیا را به خود اختصاص داده و در عین حال جمعیت این کشور چهار برابر آمریکا است.

سناریوی فاجعه بار در آمریکا؛ گورهای دسته جمعی برای دفن قربانیان کرونا و کمبود شدید تجهیزات پزشکی

وی ادامه داد، سناریوی فاجعه باری در سراسر ایالات متحده آمریکا به ویژه شهر نیویورک در حال انجام است که در آنجا دهها کامیون یخچالی برای نگه داشتن اجساد به این شهر منتقل شده است و روزانه صدها نفر بدون هرگونه مراقبت پزشکی در خانه هایشان بر اثر ابتلا به کرونا در حال مرگ هستند. گورهای دسته جمعی برای دفن قربانیان کرونا مورد استفاده قرار می گیرد و ظرفیت سردخانه ها پُر شده است و کادر درمان و پزشکی با فقدان تجهیزات اصلی محافظت شخصی (PPE)، ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) و دستگاههای دیالیز روبرو هستند.

پزشکان و پرستاران مجبورند برای محافظت از خود کیسه زباله تن نمایند

دکتر مایک پاپاس پزشک یکی از بیمارستانهای نیویورک، دشواری هایی که وی و دیگر متخصصان درمان و بهداشت آمریکا با آن روبرو هستند را شرح داده است. کمبود تجهیزات محافظت شخصی به مفهوم آن است که پزشکان و پرستاران مجدداً از ماسک ها استفاده می نمایند و بعضی اوقات بدون این تجهیزات کار می نمایند و بعضی اوقات کیسه های زباله به تن می نمایند تا خود و بیماران را از آلوده شدن به کروناویروس محافظت نمایند.

دکتر پاپاس در مصاحبه ای از میزان استرس نبود کارکنان کافی سخن گفت و از اینکه مجبورند راهروها و کافه تریاها را پاکسازی نمایند تا بتوانند فضایی را برای قراردادن تخت های بیمارستانی در شرایط فعلی فراهم آورند و این پزشک آمریکایی همچنین در مصاحبه خود به عدم تمایل رؤسای بیمارستان برای خرید ونتیلاتور اشاره نمود.

طبق این گزارش، در حالیکه مردم آمریکا همزمان با دو بحران شیوع بیماری همه گیر کرونا و اقتصاد در حال سقوط روبرو هستند، به سادگی می توان دولت ترامپ را برای ناکامی در انجام اقداماتی مؤثر و سریع برای مقابله با شیوع کرونا و ارائه حمایت مالی مقصر دانست. در حقیقت، ریشه این بحران ها مقدم بر ترامپ است، ایالات متحده تحت ریاست جمهوری هر فردی در روبروه با یک بیماری همه گیر ضعیف عمل می کرد.

نظام خدمات درمانی آمریکا آشفته و تبعیض آمیز است

این گزارش سپس شرح داد که بخش بزرگی از فاجعه فعلی به واسطه این مسئله است که نظام خدمات درمانی آمریکا برعکس چیزی است که مردم این کشور به آن احتیاج دارند. نظام خدمات درمانی آمریکا آشفته و تبعیض آمیز است و برای سود شرکت ها و نه رفاه حال مردم این کشور طراحی شده است و حتی قبل از شیوع کرونا، ایالات متحده آمریکا در مقایسه با دیگر کشورهای ثروتمند دنیا بالاترین میزان مرگ و میر قابل پیشگیری و کاهش امید به زندگی را داشته است.

طبق این گزارش، تقریباً هر وجهی از این نظام خدمات درمانی آمریکا که تقریباً دو برابر گرانتر از دیگر کشورهای توسعه یافته است، طراحی شده تا سود کسب کند.

شرکت های بیمه آمریکا از پذیرش بیماران با سابقه بیماری امتناع می ورزند

آنطور که نویسنده این گزارش شرح داده، صدها شرکت بیمه خصوصی آمریکا با یکدیگر رقابت می نمایند تا سالم ترین افراد را تحت پوشش بیمه خود قرار دهند و در عین حال از بیمه کردن آنهایی که سابقه بیماری دارند، امتناع می ورزند و نظام خدمات درمانی آمریکا در جهت منافع این شرکت های بیمه و یا شرکت های داروسازی است و حتی بیمارستان ها بخش های مهم و ضروری همچون بخش زنان و زایمان و اطفال را تعطیل می نمایند تا فضایی را برای حوزه های پرسودتر همچون قلب و عروق و ارتوپدی فراهم آورند.

افزایش روزافزون بیکاری در آمریکا در پی شیوع کرونا

بر اساس این گزارش، در حال حاضر 30 میلیون نفر از مردم آمریکا فاقد بیمه درمانی هستند و در پنج هفته گذشته، برای اولین بار، بیش از 26 میلیون نفر در سامانه استفاده از مزایای بیمه بیکاری ثبت نام نموده اند و پنج میلیون نفر از آنها بیمه درمانی خود را از دست داده اند و تا ماه ژوئن (اواسط خرداد تا اواسط تیرماه) تعداد افراد بدون بیمه در آمریکا با افزایش بیش از 13 میلیون نفری روبرو خواهد شد و علاوه بر آن، دهها میلیون نفر از افرادی که بیمه درمانی دارند، از عهده هزینه های درمان خود برنخواهند آمد و این به واسطه هزاران دلاری است که مجبورند قبل از آغاز دریافت مزایای بیمه ای خود، از جیبشان هزینه نمایند.

بیمارستان ها در مناطق معمولی تعطیل می شوند تا ساختمان های مسکونی لوکس جایگزین آن گردد

طبق این گزارش، حتی اگر فردی در آمریکا بیمه درمانی داشته باشد، احتمالاً جایی برای درمان آنها وجود ندارد. در 45 سال گذشته، با افزایش 100 میلیون نفری جمعیت آمریکا، تعداد تخت های بیمارستانی حدود 600 هزار تختخواب کاهش داشته است. بیمارستانها در مناطق حومه ای به واسطه عدم درآمد کافی تعطیل شده است و حدود 453 بیمارستان در مناطق حومه ای از مجموع یکهزار و 844 بیمارستان حومه ای در معرض تعطیلی قرار دارند. در شهرها نیز بیمارستانهایی که برای بیش از 100 سال در خدمت جوامع فقیر بوده، بسته می شوند تا راهی برای خانه های لوکس فراهم آورند.

طبق این گزارش، یکی از نقص های موجود در نظام خدمات درمانی آمریکا که با شیوع کرونا فاش شد، زنجیره تأمین کالاها و تجهیزات بود. در ماه فوریه و اوایل مارس (اواسط بهمن و اسفندماه 98)، زمانیکه بیماران با علائم کرونا به بیمارستانها مراجعه می کردند، در مقیاس بسیار اندک تست تشخیص کرونا انجام می گرفت یا به هیچ عنوان تستی انجام نمی گرفت زیرا ایالات متحده آمریکا ترجیح می داد به جای خرید کیت های تشخیص کرونا از سازمان دنیای بهداشت، خودش اقدام به ساخت این کیت های تشخیص کند.

افزایش هزار درصدی قیمت کیت های تشخیص کرونا در آمریکا

طبق این گزارش، ایالات متحده آمریکا با کمبود شدید تجهیزات محافظتی روبرو بوده است به طوریکه ایالات این کشور با یکدیگر برای دریافت کیت های تشخیص به رقابت می پردازند و در عین حال تأمین نمایندگان این کیت ها قیمت ها را تا هزار درصد افزایش داده اند.

این گزارش سپس با اشاره به تمامی این موارد نوشت، اوضاع فعلی به وجود آمده پس از شیوع کرونا موجب شده است که درخواست ها برای بهبود و تقویت تمامی نظام خدمات درمانی آمریکا افزایش یاید زیرا اگر ایالات متحده آمریکا از قبل برای همه مدیکر به هیچ عنوان با مسائل فعلی روبرو نمی شد. طبق برنامه مدیکر برای تمامی نظام، تمامی افراد در آمریکا از زمان تولد تا مرگ بدون آنکه احتیاج باشد قبل از دریافت خدمات درمانی هزینه ای پرداخت نمایند، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

طبق این گزارش، دو سوم از ورشکستگی های افراد در آمریکا به واسطه صورتحساب های پزشکی است.

کشورهای تحت تحریم هم در مقابله با کرونا از آمریکا بهتر عمل کردند

نویسنده این گزارش سپس بر لزوم وجود یک نظام درمانی در آمریکا تأکید کرد که درمان و رفاه مردم را بر کسب سود اولویت قرار دهد و نوشت که حتی کشورهایی که از تحریم های مالی رنج می برند در مقابله با کرونا بهتر از آمریکا عمل می نمایند.

آمریکا از نظر تعداد مبتلایان و فوتی های مرتبط با کرونا در دنیا در رده اول قرار داده است و یکی از کارشناسان پزشکی پیش بینی نموده است که زمستان سال آینده به واسطه همزمانی با آغاز آنفولانزای فصلی، بحران کرونا شدت می یابد.

این گزارش سپس آمریکا را با کشورهایی مقایسه کرد که در زمینه مهار کرونا عملکرد بهتری داشتند و در این خصوص نوشت در سراسر دنیا کشورهایی چون چین، کره جنوبی، کوبا و ونزوئلا عملکرد خوبی در زمینه مقابله و مهار کروناویروس داشتند و ویژگی مشترک نظام خدمات درمانی این کشورها، برنامه ریزی مرکزی، پوشش دنیای و تمرکز بر درمان و بهداشت عمومی می باشد.

این گزارش در سرانجام با اشاره به این موارد نتیجه گیری کرد، اینکه آمریکا در نهایت یک نظام درمانی مشابه کشورهای مذکور اتخاذ کند، بستگی به اقداماتی دارد که مردم برای تقاضای چنین مسئله ای از دولت فدرال انجام دهند اما مطمئناً هیچ زمانی مناسب تر از زمان حال برای مطرح کردن چنین درخواست و تقاضایی وجود نداشته است.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8152

به "مدیر وبگاه آمریکایی: کرونا آشفتگی نظام خدمات درمانی آمریکا را فاش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر وبگاه آمریکایی: کرونا آشفتگی نظام خدمات درمانی آمریکا را فاش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید