عید قربان در قرقیزستان عزای ملی اعلام شد، ارسال کمک های پزشکی روسیه به بیشکک

به گزارش دَبی بلاگ، در حالی که رئیس جمهوری قرقیزستان روز عید قربان در این کشور را به یاد قربانیان ویروس کرونا عزای ملی بیان نمود، روسیه نیز محموله کمک های انسان محبت آمیز و پزشکی دیگری به این جمهوری ارسال کرده است.

عید قربان در قرقیزستان عزای ملی اعلام شد، ارسال کمک های پزشکی روسیه به بیشکک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری قرقیزستان، امروز (یکشنبه) اعلام کرد که این کشور محموله دیگری از کمک های انسان محبت آمیز و پزشکی از طرف روسیه برای مبارزه با بیماری همه گیر کووید-19 دریافت کرده است.

در بیانیه منتشره آمده است: فدراسیون روسیه محموله دیگری از کمک های انسان محبت آمیز و پزشکی را توسط یک فروند هواپیمای ویژه وزارت حادث غیرمترقبه این کشور به مقامات بیشکک تحویل داده است. این محموله شامل تجهیزات پزشکی، داروها و تجهیزات محافظ شخصی، برخی دستگاه های تخصصی پزشکی و تعداد 100 هزار ماسک و لباس های محافظ ویژه پزشکی است.

وزارت امور خارجه قرقیزستان یادآور شد که روسیه پیش از این نیز محموله ای شامل تجهیزات پزشکی، وسایل محافظ شخصی و دستگاه های تست برای تشخیص عفونت ویروس کرونا را به این کشور اهدا کرده بود.

علاوه بر این، حدود 70 پزشک روسی این هفته وارد جمهوری قرقیزستان شدند و در حال حاضر مشغول کمک به درمان بیماران مبتلا به عفونت کرونا در شهرهای بیشکک و اوش هستند.

رئیس جمهوری قرقیزستان عید قربان را روز عزای ملی اعلام کرد

سورنبای جینبکوف رئیس جمهوری قرقیزستان شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که روز پنج شنبه، 30 جولای (9 مرداد ماه) که مصادف با عید قربان است، برای گرامیداشت شهروندان قرقیزستانی که در اثر عفونت ویروس کرونا درگذشتند، روز عزای ملی اعلام شده است.

وی گفت: من از این موقعیت استفاده کرده و اعلام می کنم که تاریخ 30 جولای که ما در سراسر کشور روز قربان بایرام (عید سعید قربان) را جشن می گیریم، در سال جاری به خاطر شهروندانی که جان خود را در نتیجه ابتلا به بیماری کرونا از دست، روز عزای ملی خواهد بود و حکم مربوطه طی یکی دو روز آینده، صادر می شود .

لازم به یادآوری است که نخستین مورد آلودگی به ویروس کرونا در جمهوری قرقیزستان، در تاریخ 18 ماه مارس (28 اسفند ماه سال گذشته) به ثبت رسید. دولت قرقیزستان از تاریخ 22 مارس (سوم فروردین) در کشور شرایط اضطراری اعلام کرد و سپس رژیم قرنطینه در تعدادی از شهرها و مناطق قرقیزستان گسترش یافت.

بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده، در جمهوری قرقیزستان در کل دوره شیوع ویروس کرونا تا به امروز، 32 هزار و 124 مورد از عفونت کووید-19 شناسایی شده است، یک هزار و 249 بیمار درگذشته و 19 هزار و 203 نفر هم بهبود یافته اند.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10677

به "عید قربان در قرقیزستان عزای ملی اعلام شد، ارسال کمک های پزشکی روسیه به بیشکک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عید قربان در قرقیزستان عزای ملی اعلام شد، ارسال کمک های پزشکی روسیه به بیشکک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید