شکایت 50 ایالت امریکا از گوگل برای جداشدن بخش تبلیغاتی آن

به گزارش دَبی بلاگ، دادستان تمامی پنجاه ایالت آمریکا در حال تحقیق در خصوص انحصارطلبی گوگل هستند و برای جدا کردن بخش خدمات تبلیغاتی این شرکت از آن به وسیله طرح شکایت کوشش می نمایند.

شکایت 50 ایالت امریکا از گوگل برای جداشدن بخش تبلیغاتی آن

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، دادستان های کل پنجاه ایالت آمریکا معتقد هستند که گوگل از ابزار تبلیغاتی متنوع خود در پیوند با خدمات این شرکت به شکلی انحصارطلبانه استفاده می نماید و بدین شکل کوشش می نماید تا جلوی نمایش خدمات شرکت های رقیب را به وسیله سرویس های گوگل بگیرد.

گوگل از این روش های انحصارطلبانه بر ضد رقبای خود در سرویس هایی همچون جیمیل، یوتیوب، جستجوگر و دیگر سرویس های پرطرفدار بهره می گیرد.

تحقیقات دادستان های آمریکا در خصوص انحصارطلبی گوگل از چند ماه قبل با همکاری وزارت دادگستری ایالات متحده شروع شده و انتظار می رود فرایند قضائی شکایت از این شرکت بعد از تکمیل تحقیقات و ظرف چند ماه آینده شروع گردد. هنوز تعیین نیست دو طرف یک شکایت را در این زمینه ارائه خواهند کرد یا به طور مستقل وارد عمل می شوند.

ممکن است این شکایت منجر به محدود شدن فعالیت های تبلیغاتی گوگل یا تغییر سیاست گذاری های این شرکت در این زمینه گردد و در صورت جدی بودن تخلفات گوگل ممکن است دادگاه حکم فعالیت مستقل بخش تبلیغات این شرکت را صادر کند.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9340

به "شکایت 50 ایالت امریکا از گوگل برای جداشدن بخش تبلیغاتی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت 50 ایالت امریکا از گوگل برای جداشدن بخش تبلیغاتی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید