سرویس اعتباری اسنپ چگونه مشتریان را نقره داغ می نماید؟

به گزارش دَبی بلاگ، سرویس اعتباری اسنپ پی ادعا دارد امکان خرید اقساطی را به شکلی کاملا متفاوت فراهم نموده و با تمرکز روی شعار الان بخر، بعدا پرداخت کن، تبلیغات اغواکننده خود را پیش می برد، اما آیا تمام ادعا های مطرح شده در این مورد حقیقت دارند و خرید از سرویس اعتباری اسنپ پی واقعا به نفع کاربران است؟

سرویس اعتباری اسنپ چگونه مشتریان را نقره داغ می نماید؟

به گزارش خبرنگاران؛ سرویس اعتباری الان بخر، بعدا پرداخت کن، در اصطلاح تخصصی با نام BNPL شناخته می گردد و دقیقا مخفف عبارت Buy Now, Pay Later است. کسی که اولین بار چنین ایده ای به ذهنش رسیده ظاهرا قصد و نیت خیر داشته، اما در باطن امر هدفی تجاری را دنبال می نموده و دنبال این بوده اندازه فروش صاحبان کسب وکار بالا برود.

خرید اقساطی اسنپ چطور کار می نماید؟

سرویس اعتباری اسنپ، در دسته سرویس های BNPL قرار می گیرد. در سرویس الان بخر، بعدا پرداخت کن، یک شرکت مثل اسنپ به عنوان طرف سوم، بین خریدار و فروشنده قرار می گیرد و معمولا تمام هزینه خرید را به صورت نقدی به فروشنده پرداخت می نماید.

اگر قصد دارید کالا یا خدماتی به ارزش 10 میلیون تومان خریداری کنید، اما کل رقم را در حساب بانکی تان ندارید، سرویس اعتباری اسنپ پی، همان طرف سوم خواهد بود و از طرف شما 10 میلیون تومان را به فروشگاه پرداخت نموده و خرید را نهایی می نماید. سپس طبق قول و قراری که با شما دارد مبلغ خرید را در بازه معین شده یا در طول چند قسط پس می گیرد. گاهی هم حتی از سود و کارمزد خود صرف نظر می نماید. این مهربانی از کجا سرچشمه می گیرد و چرا فعالان بازار BNPL از جمله اسنپ تا این میزان معرفت خرج مشتریان خود می نمایند؟

سرویس اعتباری اسنپ در یک نگاه

خرید اقساطی اسنپ پی واقعا به همان سادگی است که خودشان می گویند: الان بخر، بعدا پرداخت کن! فرقی نمی نماید قصد گرفتن تاکسی اینترنتی برای انجام سفر های داخل شهری را دارید، می خواهید غذا، میوه و محصولات سوپرمارکتی سفارش دهید یا باید کالا هایی مثل موبایل، لوازم خانگی، پوشاک، محصولات آرایشی، بهداشتی و... خریداری کنید. حتی این اواخر اگر دنبال تمدید بیمه نامه خودرو و خرید دارو باشید سرویس اعتباری اسنپ، مثل رفیقی بامعرفت و بامرام پیش قدم می گردد و راهکاری جلوی پایتان می گذارد.

سرویس اعتباری اسنپ بر اساس اندازه وفاداری مشتری با او وارد مراوده می گردد. اگر جزو افرادی هستید که زیاد تاکسی اینترنتی می گرفتند یا سفارش غذا و محصولات سوپرمارکتی خود را روی سوپراپلیکیشن اسنپ ثبت می کردند، سرویس اعتباری اسنپ همان اول کار برایتان فعال شده.

سرویس اعتباری اسنپ به مرور زمان در دسترس عموم کاربران نهاده شد، اما سقف اعتبار اختصاص پیدا نموده به هرکس دقیقا براساس اندازه استفاده او از خدمات مختلف خواهد بود. اگر از اعتبار اولیه بهره ببرید، سروقت و به موقع اقساط را بپردازید و نشان دهید قابل اعتماد هستید، سقف اعتبار به صورت پلکانی و اتوماتیک افزایش پیدا می نماید.

سقف اعتبار مشتریان در سرویس خرید اقساطی اسنپ پی به صورت پلکانی افزایش پیدا می نماید. بعلاوه یک میلیون تومان در قالب اعتبار ماهیانه به پرداخت هزینه تاکسی اینترنتی، سفارش غذا و محصولات سوپرمارکتی و... اختصاص پیدا می نماید و اگر در طول ماه از آن بهره ببرید، تا سرانجام همان ماه برای تسویه کردن بدهی تان فرصت خواهید داشت.

خرید اقساطی برای پایه ترین و وفادارترین مشتریان اسنپ در قالب اعتبار به صورت پلکانی افزایش پیدا می نماید و ممکن است به 10 میلیون، 15 میلیون و... برسد که برای خرید از فروشگاه های حاضر در سرویس Snapp Shop کاربرد دارد. سقف خرید اقساطی برای کاربران تازه وارد و تازه کمتر است، اما خودشان می توانند با خرید بیشتر و پرداخت به موقع بدهی ها، اعتبار خود را نزد اسنپ افزایش دهند.

خرید اقساطی اسنپ پی، با عنوان سرویس اعتباری در سوپر اپلیکیشن اسنپ گنجانده شده و اگر آن را انتخاب کنید، لیست بلندبالایی از فروشگاه ها در دسته بندی های مد و پوشاک، زیبایی و سلامت، کالای دیجیتال، خانه و آشپزخانه، لوازم ورزش و سفر، ابزار و قطعات یدکی خودرو، خدمات و بیمه، فرهنگ و هنر، کودک و نوزاد، سوپرمارکت و... پیش رویتان باز می گردد. هر چیزی انتخاب کنید بلافاصله به سبد خرید اضافه می گردد و می توانید آن را با پرداخت چهار قسط تصاحب کنید. وسوسه شدید نه؟ این داستان روی دیگری هم دارد...

سرویس اعتباری اسنپ و امکان خرید اقساطی از آن وقتی برایتان گران تمام می گردد که اصطلاحا آدم مرتب و منظمی نباشید

روی دیگر خرید اقساطی اسنپ

فرض کنیم شما فقط مشتری تاکسی اینترنتی اسنپ هستید و چون فرآیند پرداخت هزینه سفر به وسیله درگاه بانکی، با توجه به شرایط اینترنت پرزحمت است، گزینه پرداخت اعتباری را دلفریب و اغوانماینده می بینید. محتمل است همین موضوع در نهایت باعث گردد از مقایسه قیمت سفر در اپلکیشن های رقیب دست بکشید.

سرویس اعتباری اسنپ پی، به این ترتیب در خوشبینانه ترین حالت با شرطی کردن کاربران آن ها را به دام می اندازد. کسی که معتاد استفاده از آن شده دنبال فرصت های تازه احتمالی نمی رود. اعتیاد به سرویس اعتباری حتی قادر است قدرت شما بر مدیریت هزینه ها و مخارج را کاهش دهد تا نفهمید در ماه دقیقا چه اندازه پول بابت تاکسی اینترنتی یا سفارش غذا پرداخت می کنید.

سرویس اعتباری ماهیانه اسنپ یک مشکل بزرگ دیگر دارد. همان طور که از اسمش معین است، باید آن را سر ماه تسویه کرد. فرقی نمی نماید اول ماه با تکیه بر اعتبار خود از اسنپ خرید نموده باشید یا وسط ماه و آخر ماه. به هرحال وقتی برگه های تقویم سرانجام ماه را نشان داد، با فرصتی که تنفس یکی- دو روزه نامیده می گردد، باید زحمت بکشید و آنچه به عنوان اعتبار خرج نموده اید را یکجا تسویه کنید.

چنانچه بدهی شما 20 هزار تومان باشد، حتی اگر یک هفته قبل از آن استفاده نموده باشید، باز هم باید دقیقا سر ماه برای تسویه اقدام کنید. برای افرادی که کارمند بخش دولتی نیستند و پرداخت حقوق شان معمولا تاریخ معین ندارد، این ویژگی سرویس اعتباری اسنپ اسباب زحمت و دردسر خواهد بود.

سرویس اعتباری اسنپ و امکان خرید اقساطی از آن وقتی برایتان گران تمام می گردد که اصطلاحا آدم مرتب و منظمی نباشید یا مثلا بقیه شما را به بازیگوشی و حواس پرتی بشناسند. اگر به هر علتی سررسید پرداخت اقساط یادتان برود، به شکل بی رحمانه ای تنبیه خواهید شد.

سرویس اعتباری اسنپ با وجود مرام و معرفتی که نشان می دهد تقریبا مانند وام بانکی عمل می نماید و سهل انگاری در پرداخت بدهی، می تواند تبعاتی مثل جریمه پرداخت اقساط و حتی به کاهش رتبه اعتباری شما در سیستم بانکی کشور منجر گردد. تصور کنید بدهی شما بابت خرید یک کیلو سیب زمینی و دو کیلو پیاز بوده که سرجمع به 100 هزار تومان نمی رسد، اما چون فراموش کردید، آن را سروقت با اسنپ تسویه کنید، رتبه اعتبارسنجی تان پایین می آید و شاید سیستم بانکی به همین علت با درخواست پرداخت وامتان موافقت نکند!

خرید اقساطی اسنپ چقدر بی رحمانه است؟

سرویس اعتباری اسنپ می تواند بیشتر از آنچه تصور می کنید، بی رحم باشد. شاید بگویید رتبه اعتباری یا مثلا وابستگی به اسنپ برایتان مهم نیست، اما وقتی درباره پول یا گرانفروشی حرف می زنیم مسئله فرق می نماید. بیایید این قسمت ماجرا را با ذکر مثال شرح بدهیم.

سرویس اعتباری اسنپ امکان خرید اقساطی از یک سری فروشگاه معروف و مطرح را فراهم می نماید. یکی از آن ها روژاشاپ است که بین فروشگاه های لوازم آرایشی- بهداشتی معروفیت زیادی دارد. عطر ماژور از برند مهران مدیری در این فروشگاه یک میلیون و 280 هزار تومان قیمت گذاری شده است، ولی رویش خط کشیده اند که بگویند پس از اعمال 10 درصد تخفیف مشتریان می توانند این عطر را یک میلیون و 152 هزار تومان خریداری نمایند. اوضاع از این هم بهتر می گردد...

خرید اقساطی اسنپ پی را از میان گزینه های پرداخت انتخاب کنید. این امکان فراهم شده تا همان عطر را در چهار قسط به مبلغ 288 هزار تومانی خریداری کنید. تازه سرمان منت گذاشته اند که اقساط بدون کارمزد محاسبه شده و هزینه ارسال هم رایگان است. متاسفانه باید به اطلاعتان برسانیم دارید مرتکب اشتباه می شوید. بگذارید برای پیشگیری از وقوع هر نوع سوءتفاهم در همان سوپر اپلیکیشن اسنپ، از سرویس Snapp Shop یاری بگیریم و دنبال عطر ماژور مهران مدیری بگردیم. همان طور که تصویر زیر نشان می دهد، در یکی دیگر از سرویس های اسنپ می توان عطر را حدود 360 هزار تومان مقرون به صرفه تر خرید.

موبایل اکسپرس یکی دیگر از فروشگاه هایی است که کاربران در سرویس فروش اقساطی اسنپ پی، پیش رو دارند. قیمت گوشی سامسونگ A13 با ظرفیت 64 گیگابایت و حافظه 64 گیگ روی این سایت هشت میلیون و دوباره با منت تخفیف، هفت میلیون و 799 هزار تومان اعلام شده است.

در Snapp Shop می توان مدل تازه این گوشی را با نام گلکسی A14، با همان اندازه حافظه موقت و ظرفیت ذخیره سازی پنج میلیون و 640 هزار تومان خریداری کرد. اگر واقعا اصرار دارید به خودتان ضرر بزنید، می توانید در بازار A13 را بین هفت میلیون تا هفت میلیون و 300 هزار تومان پیدا کنید. هنوز فکر می کنید خرید اقساطی از سرویس اعتباری اسنپ پی، همواره به نفع مشتری تمام می گردد؟

منبع: فرارو
انتشار: 2 شهریور 1402 بروزرسانی: 2 شهریور 1402 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 31042

به "سرویس اعتباری اسنپ چگونه مشتریان را نقره داغ می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس اعتباری اسنپ چگونه مشتریان را نقره داغ می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید