دیس اینفو ها ادامه دارند، بودجه رسمی برای حمله به مخالفان تحریم

به گزارش دَبی بلاگ، در هفته قبل پس از رسوایی ماجرای پروژه مشهور به دیس اینفو وزارت خارجه آمریکا مجبور شد اعلام کند که یاری اقتصادی به این پروژه را متوقف نموده است.

دیس اینفو ها ادامه دارند، بودجه رسمی برای حمله به مخالفان تحریم

دیس اینفو در واقع پروژه ای بود که گردانندگان آن با استفاه از اکانت های نانشاس و پول دولت آمریکا در توئیتر افراد مهمی و چهره هایی که با سیاست های ترامپ مخالفت می کردند یا هر حرفی می زدند که به نفع دولت ایران بود را هدف حمله قرار می دادند. یک جور حمله برنامه ریزی شده و با پشتیبانی اقتصادی در شبکه های اجتماعی با حساب های کاربری ناشناس. شاید به خاطر افشای این پروژه وزارت خارجه آمریکا مجبور به اعلام تعلیق بودجه آن شده اما دیس اینفو تنها پروژه آنها در شبکه های اجتماعی نبوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،مرکز تعامل دنیای وزارت خارجه آمریکا که بودجه هنگفتی از دولت می گیرد پروژه های مختلفی را پیگیری می نماید. رئیس سابق این دفتر در دولت اوباما اعلام نموده که پمپئو بودجه هنگفتی برای جهت دهی به افکار عمومی اختصاص داده است. حتی همین توقف حمایت اقتصادی از پروژه دیس اینفو برای اساس بیانیه خود وزارت خارجه آمریکا موقت است و تا زمانی که از فعالیت آن در چارچوب معین شده مطمئن شوند ادامه دارد.

فعالیت مخفی با بودجه رسمی

شبکه های اجتماعی حالا صحنه اصلی نبرد افکار عمومی در دنیا است. جایی که در ظاهر هر کسی می تواند عقاید خود را بگوید اما دولت آمریکا نشان داده که به صورت برنامه ریزی شده در کوشش برای شکل دادن این فضاست. مقام های آمریکایی پس از آن تنها حمایت اقتصادی از پروژه دیس اینفو را متوقف کردند که هماهنگی و سازماندهی آن از سوی دولت آمریکا در حملات به شماری از روزنامه نگاران آمریکایی، فعالان حقوق بشر و چهره های دانشگاهی فاش شد. در واقع همه این افراد به خاطر مخالفت با سیاست های دولت آمریکا و به خاطر ابراز عقیده شان هدف حمله نهاده شدند. اگر چهره شناخته شده ای بودید و به ویژه از سیاست های تحریم آمریکا علیه مردم ایران انتقاد می کردید قطعا هدف اکانت ها یا به قول مشهور ترول های این پروژه نهاده شده اید.

افرادی که هدف حمله هماهنگ نهاده شده اند حرفهایی می زدند که بر خلاف میل دولت آمریکا بود. قضیه آن قدر بالا گرفت که سازمان دیده بان حقوق بشر وارد کار شد. در یک مورد یکی از محققان سازمان دیده بان حقوق بشر به خاطر تحقیقاتی که درباره تاثیر تحریم های آمریکا در زندگی مردم عادی داشت و نقض قوانین حقوق بشر را آنالیز نموده بود هدف حمله ترول های دیس اینفو نهاده شد.

سازماندهی ترول ها

اوباش اینترنتی یا ترول که در پروژه دیس اینفو و پروژه های دیگر همین مرکز به اصطلاح تعامل دنیای پول می گیرند به حساب ها و کسانی گفته می گردد که با رفتار مخرب در فضای وب به دنبال جلب نظر کاربران، ایجاد تشنج و بیان مطالب محرک و توهین آمیز هستند. ترول ها در حالی که در یک جمع اینترنتی کاربرانی با حسن نیت بحثی را دنبال می نمایند، با تحریک سایرین و با پیش کشیدن بحث های نامربوط یا توهین آمیز، به دنبال مطرح کردن خود و متشنج کردن فضای تبادل نظر هستند. مقام های آمریکایی با افشای پروژه دیس اینفو نشان داده اند که به صورت رسمی در حال سازماندهی چنین گروه هایی بوده اند. یک مورد آن افشا شده اما بدون شک پروژه ها و برنامه مختلف دیگری در وزارت خارجه آمریکا برای حمله به اظهار نظر علیه دولت ترامپ وجود دارد.

نشریه مادرجونز در این رابطه گزارش می دهد که تحت وزارت مایک پمپئو تصمیم جدی گرفته شد که برای همراهی افکار عمومی دنیا با سیاست های این کشور از جمله درباره ایران بودجه مناسبی در نظر گرفته گردد. برت بروئن،رئیس دفتر تعامل دنیای در دوران ترامپ در این رابطه می گوید: در دوره پمپئو سیاست معین است. آنها تصمیم گرفته اند برای همراهی افکار عمومی با دولت ترامپ پول خرج نمایند. در حالی که هدف اصلی تشکیل این دفتر جلوگیری از رسیدن اطلاعات غلط به آمریکایی ها و متحدان ما بوده است.

پروژه هایی که نمی شناسیم

به صورت علنی اکنون دیس اینفو شناخته شده است اما گزارش ها نشان می دهد برنامه های مختلفی در شبکه های اجتماعی علیه ایران با بودجه دولت آمریکا در جریان است. در گزارش از نشریه مادر جونز اشاره شده که این شبکه شامل صدها حساب کاربری در توییتر است که از حساب های کاربری واقعی، ربات و سایبورگ تشکیل شده اند. حساب های سایبورگ توسط افراد واقعی مدیریت می شوند، اما این حساب ها برای انتشار سریع تر پست های خود از نرم افزار بهره می گیرند. به عنوان نمونه گروهک منافقین با این روش بسیاری از مطالب خود را منتشر می نمایند.

بن دکر، از پژوهشگران مستقل اینترنتی معتقد است که بسیاری از این حساب ها واقعی نیستند یا توسط نرم افزار تقویت می شوند، زیرا پست های خود را در تمام روزهای هفته مطابق با یک جدول زمانی معین ارسال می نمایند. شاید خبر داشتن از همین پشت پرده ها بود که باعث چندی پیش محمد جواد ظریف،وزیر امور خارجه خواهان برطرف فیلتر توئیتر به عنوان یکی از میدان های اصلی نبرد گردد. ظریف چندی پیش در مصاحبه ای با سایت اطلاعات رسانی دولت در پاسخ به سوالی درباره برطرف فیلتر توئیتر گفت: احساس می کنم حضور گسترده تر کاربران واقعی ایرانی در این شبکه اجتماعی می تواند پادزهری در برابر حضور هماهنگ شده و بعضا فیک بعضی از کاربران توئیتر که علیه ایران در این شبکه اجتماعی فعالیت می نمایند، باشد.

از حدود یک سال قبل قبل 6 وزیر و دو نماینده مجلس یا به عبارت دیگر 8 عضو از 12 عضو کارگروه معین مصادیق مجرمانه که وظیفه معین فیلترینگ را بر عهده دارد طی نامه ای خواهان برطرف فیلتر این شبکه اجتماعی شده بودند. حتی رئیس جمهور هم بارها از کوشش خود برای برطرف فیلتر توئیتر خبر داده است اما دستان ایرانی ها برای مقابله با حملات برنامه ریزی شده و با بودجه دولت آمریکا هنوز بسته است.

5050

سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1335

به "دیس اینفو ها ادامه دارند، بودجه رسمی برای حمله به مخالفان تحریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیس اینفو ها ادامه دارند، بودجه رسمی برای حمله به مخالفان تحریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید