ملاقات نماینده ویژه ایران با مقامات افغانستان

به گزارش دَبی بلاگ، نماینده ویژه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر به کابل با شماری از سیاستمداران افغانستان ملاقات و درباره آخرین تحولات منطقه و صلح افغانستان بحث و گفتگو کردند.

ملاقات نماینده ویژه ایران با مقامات افغانستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد ابراهیم طاهریان امروز دوشنبه با عبدالله عبدالله رئیس سابق اجرایی دولت وحدت ملی، حامد کرزی رئیس جمهور سابق این کشور، صلاح الدین ربانی رهبر حزب جمعیت اسلامی و عبدالرب رسول سیاف رهبر تنظیم دعوت اسلامی و دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدارها، آخرین تحولات سیاسی افغانستان، فرایند صلح و بعضی موضوعات مورد علاقه دو طرف مورد بحث و تبادل نظر نهاده شد.

طاهریان همچنین در دیدار با خانم اینگرید هایدن معاون نماینده سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، پیرامون مسائل جاری این کشور، فرایند صلح و نقش سازمان ملل در موضوعات یادشده مذاکره و بر ضرورت تقویت نقش آفرینی این سازمان در امور مربوط به افغانستان تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، طاهریان دیروز یکشنبه نیز با محمداشرف غنی رئیس جمهوری، محمدحنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه و حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان نیز دیدار و درباره صلح، اوضاع سیاسی منطقه، راه آهن هرات خواف و دیگر موضوعات مورد علاقه دو طرف بحث و گفتگو نموده بود.

جمهوری اسلامی ایران طی 20 سال گذشته در بخش های سیاسی، فرهنگی و مالی با افغانستان روابط رو به گسترش داشته و همیشه با حمایت از دولت این کشور به حمایت از صلحی پرداخته است که تحت رهبری دولت و مردم افغانستان باشد.

+

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7995

به "ملاقات نماینده ویژه ایران با مقامات افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات نماینده ویژه ایران با مقامات افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید