دستگاه ایران ساخت فراوری آب از رطوبت هوا رونمایی شد

به گزارش دَبی بلاگ، دستگاه آب ساز توانایی فراوری آب با کیفیت از رطوبت هوا را دارد، این دستگاه بدون وجود نمونه آزمایشگاهی، برای اولین بار در ایران با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به مرحله تجاری سازی رسید.

دستگاه ایران ساخت فراوری آب از رطوبت هوا رونمایی شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از سالن فراوری شرکت دانش بنیان اندیشه سازان سلامت پارسیان بازدید کرد. این شرکت سازنده دستگاه فراوری آب از رطوبت هوا است که توانایی فراوری روزانه 750 لیتر آب را دارد.

آب فراوری شده توسط این دستگاه که به گفته سازندگان آن در کیفیتی مطلوب و بهداشتی تهیه می گردد، در پک های یک و نیم لیتری به دست مصرف کننده می رسد.

سامانه فراوری آب از رطوب هوا می تواند در زمان بروز بحران و بلایای طبیعی، کارکردی حیاتی داشته باشد.

ضرورت وجود این دستگاه به ویژه در زمان وقوع سیل و زلزله های اخیر احساس شد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر اساس یک برنامه ویژه حمایت از محصولات دانش بنیان دارای کاربرد در زمان بحران را در امسال تقویت نموده است. بر اساس این برنامه، فراوری کلیه محصولات دانش بنیانی که وجود آن ها در زمان بحران لازم است، مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار می گیرد.

این دستگاه در رطوب بین 30 تا 70 درجه کار می نماید و عملکرد آن در مناطق شمالی، جنوبی و غربی، کشور مطلوب گزارش شده است.

دستگاه آب ساز از رطوبت هوا همچنین در حجم های 500 تا 3000 لیتر طراحی شده است و در صورت وجود سفارش، امکان ساخت دستگاه با حجم بالاتر نیز وجود دارد.

سورنا ستاری ضمناً بازدید از سالن فراوری این شرکت از دیگر محصولات آن ها نیز بازدید کرد، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری را همراهی کرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 6058

به "دستگاه ایران ساخت فراوری آب از رطوبت هوا رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه ایران ساخت فراوری آب از رطوبت هوا رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید