درودگر: ویلموتس نمی تواند برای 3 ماه کار 6 میلیون فرانک بگیرد، پیشنهاد اسکوچیچ را تعدیل کردم

به گزارش دَبی بلاگ، تیم ما بسیار تیم خوبی است. اسکوچیچ هم در 6 سالی که در کرواسی و اسلوونی مربی بوده 5 قهرمانی پشت سر هم آورده، بعد به کویت رفت و آنجا 2 نایب قهرمانی و یک قهرمانی به دست آورد.

درودگر: ویلموتس نمی تواند برای 3 ماه کار 6 میلیون فرانک بگیرد، پیشنهاد اسکوچیچ را تعدیل کردم

مسؤول سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال گفت: از من برای مسائل اقتصادی تنظیم قرارداد اسکوچیچ یاری خواستند.

به گزارش فارس، صادق درودگر در خصوص اینکه گفته می گردد نماینده قریب برای انتخابات فدراسیون فوتبال است، گفت: نه، من نماینده کسی نیستم. شخصیت مستقلی هستم، برای انتخابات نه رأی دارم و نه عضو مجمع هستم. من فقط یک کاندیدا برای انتخابات هیأت رئیسه هستم.

درودگر در خصوص اتفاقات فدراسیون فوتبال مطرح نمود: هیچ زمانی نمی خواهم دروغ بگویم و بر اساس واقعیت می خواهم با مردم صادق باشم. تمام افراد مسؤول چه در وزارت ورزش و چه در فدراسیون فوتبال و چه دستگاه های نظارتی نقطه نظراتی دارند و همه هم پروتکل های خاص خودشان را دارند و شاخصه هایی که برای کاندیداهایی در نظر دارند هر کدام ممکن است به سمت کاندیدای خاصی گرایش داشته باشند، ولی نباید فراموش کرد که این دوره از انتخابات انتخابات متفاوتی است و این دوره انتخاباتی است که همگامی همه اعضای مجمع کمتر است.

وی ادامه داد: فکر می کنم به سمتی برویم که استقلال مجمع فدراسیون فوتبال و نظر آنها بر اساس احتیاجهای کشور و منافع ملی باشد و این به نظر من فرصت خوبی است که تمام کسانی که عضو مجمع هستند بیایند و به سوابق و رزومه و توانایی و دانش افراد مطالعه ای داشته باشند و به آن توجه نمایند و بر اساس آن رأی بدهند.

او شرح داد: اولا شرایط فوتبال اصلا شرایط خوبی نیست. فوتبالی که الان بدهکار است. یک روزی فدراسیون فوتبال 2 میلیارد در حسابش پول داشت و حدود 6.5 میلیون فرانک سوئیس هم از فیفا طلبکار بود. امروز فوتبال ما فوتبال بدهکاری است. فکر می کنم حداقل نزدیک به 50-40 میلیارد بدهی داشته باشیم. همه بدهی ها روی هم فکر می کنم اینقدر باشد.

مسؤول سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در خصوص شکایت از ویلموتس گفت: اکنون در حال پروسه شکایت هستیم. آنطور که من شنیده ام فدراسیون فوتبال نامه نوشته و مسؤولان حقوقی فوتبال پیگیر هستند. جلساتی هم داشتند اما مجموعا همین قدر است. هر کسی در آغاز کار از منفی 50 میلیارد باید آغاز کند.

وی در خصوص اینکه گفته می گردد طلب ویلموتس 90 میلیارد تومان است مطرح نمود: نه، 90 میلیارد تومان نیست، من دلم می خواهد رسانه ها سوالات پخته نمایند. از شما انتظار دارم سوالاتتان کارشناسی شده باشد. ویلموتس ادعایی نموده، سه ماه کار نموده، 2 میلیون یورو گرفته، بر اساس 3 ماه کارکرد او نمی تواند 6 میلیون فرانک بگیرد. او خودش فسخ نموده و قطعا فیفا این را قبول می نماید. تمام آرزوی من این است که استقلال مجمع فدراسیون فوتبال حفظ گردد و فدراسیون فوتبال بر اساس ثبات رأی، رأی بدهد. دلم می خواست آدم های بزرگی که ما داریم می آمدند و ثبت نام می کردند. متأسفانه نمی دانم چرا نیامدند.

درودگر در خصوص اینکه آدم های بزرگ فوتبال به خاطر همین بدهی ها برای ثبت نام نیامدند، گفت: اگر شما مدیر باشید در بحران باید مدیریت کنید. وقتی شما دلتان برای فوتبال می سوزد باید در همین بحران و خطرات بیایید و کوشش کنید. زمانی که صفایی فراهانی یا نوآموز به فوتبال ما آمدند همین شرایط بود. نوآموز 4 میلیون بودجه داشت و 40 میلیون هزینه داشت اما آمد و دلش را دریا زد چون اهل فوتبال بود و دلش برای فوتبال می زد و قبول مسئولیت کرد و فوتبال را به سطح بالایی رساند. قهرمانی آسیا را به دست آورد. تیم های باشگاهی ما قهرمانی به دست آوردند. زحمات زیادی کشیده شد.

وی در خصوص حضور بازنشسته ها و منعی که در این مورد وجود دارد گفت: حضور بازنشسته ها دو دسته است؛ بازنشسته های کشوری و لشکری و بازنشسته های تأمین اجتماعی که اگر 65 سالشان را پر ننموده اند می توانند جای دیگری کار نمایند. بیمه رد نمایند و هیچ منعی نمی تواند از نظر قانونی داشته باشد.

مسؤول سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه بهتر نبود در این مقطع مربی دائم برای تیم ملی انتخاب نگردد و تکلیف رئیس فدراسیون فوتبال تعیین گردد مطرح نمود: این را بپذیرید که در شرایط کنونی فدراسیون فوتبال وقتی می خواهد 7 فروردین بازی داشته باشد قطعا باید دیدارهای تدارکاتی داشته باشد، اردو داشته باشد، برنامه برای دعوت از بازیکنان داشته باشد، برنامه مسابقات تیم ملی و اردوها را با تیم های باشگاهی و لیگ هماهنگ کند. وقتی مربی نداشته باشیم نمی توانیم اینها را انجام بدهیم. تا 25 اسفند باید صبر کنیم تا رئیس فدراسیون بیاید و بعد از آن یک هفته طول می کشد تا او مربی تیم ملی را انتخاب کند و تیم ملی ما باید بدون مربی به آنجا برود و احتمالا باید جناب خراطی را بالای سر تیم بگذاریم.

درودگر در خصوص اینکه نحوه انتخاب اسکوچیچ مورد انتقاد بسیاری از اهالی فوتبال است و سردار آزمون هم در واکنش به این انتخاب مطلبی را در فضای مجازی منتشر نموده، گفت: بازیکنان در اختیار فوتبال کشور هستند. شما در فرصتی قرار دارید که آپشن های زیادی در اختیارتان نیست و توانایی انتخاب زیادی ندارید. فرض کنید به شما می گویند در این شرایط این مقدورات شما است. مربی ای مانند ویلموتس دعوت شده، توانایی خوبی هم داشته اما نتیجه ای که مورد نظر شما بوده را به دست نیاورده و بدهی سنگینی هم برای فدراسیون بالا آورده، ویلموتس مربی کمی نبود و مربی بزرگی بود اما شرایطی در کشور ما به خاطر مبارزاتمان و تحریم های ظالمان ایجاد شده و به همین خاطر دستمان زیاد باز نیست. طبیعی است که شما باید با توجه به شرایط و مقدوراتتان انتخاب کنید.

وی ادامه داد: به نظر من فدراسیون خیلی اصولی قدم برداشت، اول به سراغ برانکو رفت، مذاکرات طولانی انجام شد، چون شرایط برانکو با بدهی پرسپولیس گره خورده بود به مشکل خوردند. با قلعه نویی که مربی بزرگی است و فکر می کنم در کشورمان رقیبی هم ندارد مذاکرات خیلی خوبی شد و تقریبا نهایی شد، اما بالاخره مدیریت باشگاه اعتراض کرد و گفتند نمی گردد و حتی از سرمربی شان خواستند به فدراسیون فوتبال نه بگویند و مردم اصفهان هم این تقاضا را داشتند که چون تیمشان در کورس قهرمانی است، بدون سرمربی نباشد و دستخوش مسائل نگردد.

مسؤول سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال با اشاره به مذاکره با علی دایی و اینکه او اعلام نموده رد صلاحیت شده شرح داد: این را من اطلاع ندارم. در حوزه مسئولیت من نیست اما او هم مربی بزرگی است و کاریزمای خیلی خوبی دارد و می توانست به ما خیلی یاری کند. بازیکن و مربی باتجربه و انسان متشخصی است اما به هر حال شرایط مقدور نشد. افراد دیگری بودند، یحیی گل محمدی را می خواستند که از شهرخودرو به پرسپولیس رفت. در خصوص جواد نکونام و حسین فرکی آنطور که من شنیدم کمیته فنی کوشش هایی کرد اما بالاخره نشد. باید واقعیت ها را در نظر بگیریم و ببینیم این مربی ای که به تیم ملی مان می آوریم چه انتظاری از او داریم.

وی اضافه کرد: تیم ما بسیار تیم خوبی است. اسکوچیچ هم در 6 سالی که در کرواسی و اسلوونی مربی بوده 5 قهرمانی پشت سر هم آورده، بعد به کویت رفت و آنجا 2 نایب قهرمانی و یک قهرمانی به دست آورد. بعد به ایران آمد و به ملوان رفت. ملوان همواره تیم بزرگی بوده که دستخوش مسائلی بود. خود من آن موقع مدیرعامل بودم، مسائلی بود مانند اینکه مدیرعامل نداشتیم، پول نداشتیم، پول بازیکنان را نداده بودیم. بازیکن نداشتیم. 12 بازیکن از تیم جوانان به بزرگسالان دادیم. او آن تیم را خوب پرورش داد و مقام هفتم را به دست آوردیم. 3 امتیاز هم به خاطر کسر امتیاز انضباطی از دست دادیم. سپس به فولاد رفت و همان موقع که به فولاد رفت همان موقع گفتند 9 بازیکنش کارت جعلی خدمت دارند و آنها را از او گرفتند و با آن تیم پنجم شد. بعد به خونه به خونه رفت. این تیم در نیم فصل اول بین 18 تیم یازدهم بود. در نیم فصل دوم قهرمان شد و قبل از فینال جام حذفی هم به خوزستان رفت و در آنجا به تیم لیگ رجحان 4 گل زد و به فینال جام حذفی رفت. از آن طرف هم کیفیت بازی های صنعت نفت آبادان با این بازیکنان را نمی گردد با کیفیت بازی های تیم هایی مثل استقلال و پرسپولیس مقایسه کرد، اما تیم او در نیم فصل چهارم شد.

دروگر در خصوص اینکه گفته می گردد اسکوچیچ پیشنهاد خودش بوده مطرح نمود: اصلا پیشنهاد من نبوده، من تنها زمانی که اسکوچیچ را دیدم زمانی بود که بهاروند گفت مذاکره اقتصادی را شما انجام بده، چون پیشنهاد او بالا بود. من دیدم پیشنهاد او پیشنهاد معقولی نیست. آن را تعدیل کردم و تقریبا به نصف رساندم. بعد از آن یک بار هم وقتی من در سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال بودم بهاروند به من زنگ زد به کمیته فنی بیا و گفتند جریان درآمدها و قراردادهای ایشان را زمانی که در ملوان بوده شرح بده، من هم شرح دادم و رفتم. خدا را شکر در تمام زندگی ام در این حوزه ها دخالت نکردم، حتی فامیل ها و دوستان من تماس می گیرند و سفارش بازیکن و مربی می دهند و من می گویم وارد این حوزه نمی گردد چون شائبه دارد. من از نظر شخصیت و توانایی به شدت اسکوچیچ را حمایت می کنم اما اینکه در خصوص اینکه او را معرفی کنم و یا در قراردادش دخالت داشته باشم اصلا درست نیست و چنین چیزی نبوده است.

مسؤول سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در خصوص زمان رونمایی از پیراهن های تیم ملی فوتبال ایران گفت: صد درصد این کار قرار است انجام گردد، شرکت آل اشپورت طرح هایی را که سازمان تیم های ملی به آنها داده است را در حال تهیه است، مبلغی قرار است تهیه و پرداخت گردد، ما لباس هایی را به آنها بدهکار بودیم از زمان قبل از قرارداد برای اردوهای تیم های ساحلی، جوانان و فوتسال از آنها لباس می گرفتند. گروکشی نیست. گفتند ما می خواهیم سفارش بدهیم احتیاج به پول داریم هیچ مسئله ای هم نیست و مشکل آن در حال حل شدن است. کیفیت این لباس ها، کیفیت جدیدی است که نمونه آن را محمدرضا ساکت در سازمان تیم های ملی به صورت پلمپ شده در اختیار دارد. لباس هایی که جدید می آید بر اساس درخواست تهیه شده و برای بازی های پیش رو مورد استفاده قرار می گیرد.

درودگر در خصوص اینکه آیا اسکوچیچ هم در تیم ملی حاشیه هایی را به دنبال خواهد داشت، مطرح نمود: این را من نه پیشگو هستم و نه آنقدر قدرت دارم که بتوانم همه مسائل کشور را حل کنم. من فکر می کنم در اولین یا حداکثر دومین تیم ملی بازیکنان با اسکوچیچ رفیق می شوند. البته من 3 هفته پیش برای یک آموزشگاه به گنبد رفته بودم و برای راه اندازی این آموزشگاه و کارهایی که مربوط به بچه های سیل زده بود با سردار آزمون دیدار داشتم و او به جد به دنبال این بود که به تیم ملی یاری کند و تیم ملی در این شرایطی که دارد قطعا صعود کند. احساس خیلی خوبی از او داشتم که با حمیت و جدیت خاصی به دنبال این بود که تمام یاری خودش را برای صعود تیم ملی به جام جهانی داشته باشد.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5452

به "درودگر: ویلموتس نمی تواند برای 3 ماه کار 6 میلیون فرانک بگیرد، پیشنهاد اسکوچیچ را تعدیل کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درودگر: ویلموتس نمی تواند برای 3 ماه کار 6 میلیون فرانک بگیرد، پیشنهاد اسکوچیچ را تعدیل کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید