خوشبینی پاکستانی ها به سرانجام کرونا در خرداد

به گزارش دَبی بلاگ، براساس نتایج یک نظرسنجی در پاکستان ، 3 نفر از هر چهار شهروند این کشور ویروس کرونا را تهدید بالقوه علیه خود می دانند درحالی که 74 درصد از پاکستانی ها نسبت به سرانجام این بیماری تا خردادماه امسال (ژوئن) خوشبین هستند.

خوشبینی پاکستانی ها به سرانجام کرونا در خرداد

رسانه های پاکستانی روز چهارشنبه نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ درخصوص شرایط ویروس کرونا در این کشور را منتشر کردند. این نظرسنجی با عنوان رهگیری حمله کرونا و به صورت 650 مصاحبه تلفنی انجام شد.

براساس این نظرسنجی، 68 درصد پاکستانی ها از اعمال طرح فاصله گذاری اجتماعی قویاً حمایت کردند. 23 درصد با تعطیلی شهرها مخالفند و 34 درصد زنان نیز مخالف طرح فاصله گذاری اجتماعی هستند.

75 درصد آنان یعنی از هر 4 پاکستانی، 3 نفر از این افراد ویروس کرونا را تهدید جدی علیه خود تلقی می نمایند. زنان و شرکت نمایندگان زیر 30 سال در این نظرسنجی، عفونت ناشی از کرونا را نیز تهدید عظیم قلمداد کردند.

همزمان با شروع ماه مارس 5 درصد پاکستانی ها در تکاپوی مراقبت از خود و نزدیکان شدند چون بیم آن دارند که خود و یا عزیزانشان به کرونا آلوده شوند.77 درصد زنان مصاحبه شونده و 71 درصد شرکت نمایندگان زیر 30 سال بیشتر دچار وحشت ناشی از شیوع کووید-19 هستند. از هر 4 پاکستانی سه نفر نسبت به بازگشت شرایط عادی تا خردادماه (ژوئن) امیدوار بودند. 82 درصد از ساکنان ایالت سِند در جنوب پاکستان بیشترین امید را نسبت به انتها کرونا تا ماه ژوئن داشتند.

براساس نتایج این نظرسنجی؛ 69 درصد پاکستانی ها معتقدند که افرادی که در اطراف آنان هستند تهدید ویروس کرونا را جدی گرفته اند. از میان 86 درصد ساکنان ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان کرونا را جدی تر و بیشتر تهدید می دانند.

به رغم اینکه دولت پاکستان با هدف مهار کرونا و گسترش فاصله گذاری اجتماعی از مردم خواسته بود که از شرکت در نماز آدینه و نمازهای جماعت خودداری نمایند، اما در نظرسنجی گالوپ آمده است که از هر 2 پاکستانی یک نفر مرد (52 درصد) در هر خانواده آدینه گذشته خواهان شرکت در نماز آدینه بوده است.

از ماه مارس 17 درصد پاکستانی ها عملکرد دولت فدرال (در اسلام آباد) برای مدیریت شیوع کرونا را بسیار خوب دانستند اما 18 درصد نظر مخالف داشتند. از هر 4 پاکستانی 3 نفر از آنان (78 درصد) به اقدامات دولت های ایالتی در مبارزه با کرونا اطمینان دارند. 90 درصد ساکنان ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان از عملکرد مسئولان دولت ایالتی بیشتر اطمینان دارند.

براساس این نظرسنجی، 68 درصد پاکستانی ها به اطلاعاتی که از تلویزیون درخصوص کرونا منعکس می گردد اطمینان دارند، 18 درصد مردها نسبت به بانوان، شبکه های اجتماعی را منبع اطلاعاتی درست درخصوص کرونا می دانند بیش از 50 نفر از پاسخ دهندگان برای دریافت اطلاعات درست روزنامه ها را پیگیری می نمایند.

طبق این گزارش از هر 5 پاکستانی، 4 نفر ویروس کرونا را تهدید جدی علیه موقعیت شغلی و کسب و کار خود می دانند و 68 درصد آنان کرونا را دارای بالاترین درجه تهدید قلمداد کردند. از هر پنج پاکستانی چهار نفر از آنان می گویند که افرادی را می شناسند که شغل و کسب و کار خود را از زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از دست دادند. اکثریت پاکستانی ها یعنی 61 درصد معتقدند که شرایط اقتصادی خانواده آنان در مقایسه با 6 ماه پیش در بدترین حالت واقع شده است.

دولت پاکستان از ماه گذشته اعمال ممنوعیت تردد بین شهری و حضور در معابر را به اجرا گذاشت و طی هفته های اخیر برای تقویت فاصله گذاری اجتماعی تعطیلی در شهرها و استان ها را تمدید کرد.

دولت از مردم خواسته تا در خود را به صورت داوطلبانه در قرنطینه قرار دهند و هرگونه دید و بازدید را حداقل برسانند. اسلام آباد با هدف کاهش سرعت انتشار ویروس کرونا تعطیلی در استان ها و طرح ممنوعیت آمد و شد را اعمال نموده است.

ستاد مدیریت بحران و مقابله با کرونا در پاکستان شمار مبتلایان به کرونا را 4 هزار و 72 نفر بیان کرد و اضافه کرد: 25 بیمار نیز در شرایط بحرانی بسر می برند و 58 نفر نیز تا به امروز بر اثر این ویروس جان باختند.

افزایش شمار مبتلایان به کووید-19 در پاکستان همچنان سرعت جهشی دارد و مسئولان هشدار دادند که اگر سطح تمهیدات بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی تشدید نگردد، مهار کرونا از کنترل خارج خواهد شد.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7495

به "خوشبینی پاکستانی ها به سرانجام کرونا در خرداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشبینی پاکستانی ها به سرانجام کرونا در خرداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید