خبرنگاران هند ادعای ترامپ را رد کرد

به گزارش دَبی بلاگ، دهلی نو - خبرنگاران - دولت هند روز آدینه ادعای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر تماس تلفنی با نارندرا مودی نخست وزیر هند و گفت وگو در خصوص تنش مرزی هند با چین را رد کرد.

خبرنگاران هند ادعای ترامپ را رد کرد

به گزارش نشریه اکونومیک تایمز یک مقام ارشد دولتی هند گفت: مودی و ترامپ اخیرا گفت وگوی تلفنی نداشته اند و آخرین تماس آن ها در ماه آوریل (فروردین / اردیبهشت) و با موضوع صادرات داروی هیدروکسی کلورکین (داروی ضد مالاریا) صورت گرفته است.

وزارت امورخارجه هند به صورت واضح اعلام نموده است که دهلی نو به صورت مستقیم با پکن در حال مذاکره است.

رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران در کاخ سفید مدعی شد که هند و چین وارد اختلاف عظیم شده اند.

وی اضافه نمود: دو کشور با جمعیت بیش از یک میلیارد (هرکدام) دارای ارتش های بسیار قدرتمند هستند. هند ناراضی است و چین نیز احتمالا ناراضی است. من با نارندرا مودی نخست وزیر هند در خصوص تنش مرزی با چین صحبت کردم. او از تحولات اخیر در ارتباط با چین راضی نیست.

این درحالی است که روز گذشته (پنجشنبه) هند با رد پیشنهاد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در خصوص میانجیگری میان دهلی نو و پکن بیان کرد که هند در حال مذاکره با چین است.

آنوراگ سریستاوا سخنگوی وزارت امورخارجه هند در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص پیشنهاد ترامپ گفت: ما در حال تعامل با طرف چینی برای حل مسالمت آمیز مسأله مرزی هستیم.

هند پیش از این نیز پیشنهاد میانجیگری ترامپ برای حل مسئله کشمیر را رد نموده بود.

حدود یک ماه است که نیروهای هند و چین در لاداخ که بخشی از منطقه عظیمتر هیمالیا است در مقابل یکدیگر صف آرایی نموده اند. دو کشور یکدیگر را متهم به نقض حاکمیت ارضی نموده و نیرو و تجهیزات بیشتری در مناطق مورد اختلاف مستقر نموده اند.

مناقشه مرزی میان هند و چین یکی از جدی ترین مناقشه های مرزی میان دو کشور از سال 2017 تا به امروز است. هند و چین در سال 2017 در منطقه دو کلم واقع در شرق هیمالیا شاهد تنش مرزی بودند که پس از 73 روز و با دخالت رهبران دو کشور حل شد.

همچنین هند و چین در سال 1962 یک جنگ مختصر بر سر اختلاف های مرزی داشتند.

ناظران نظامی معتقدند یکی از دلایل افزایش تنش های مرزی میان هند و چین، ساخت یک باند فرودگاه و همچنین جاده در نزدیکی مرزها با چین است. هند سعی نموده است تجهیزات و زیرساخت های خود در امتداد مرزهای مشترک با چین را گسترش دهد.

مقامات مطلع هندی بیان کردند که با وجود مذاکرات میان مقامات نظامی دو کشور، هنوز ارتش های دو کشور حاضر به عقب نشینی از مواضع خود نیستند.

دهلی نو معتقد است که نیروهای چینی به خاک هند تجاوز نموده اند و برای خاتمه تنش، باید به درون خاک چین عقب نشینی نمایند.

از سوی دیگر چین می خواهد هند ساخت و ساز را در تمام مناطق مورد اختلاف متوقف کند.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9128

به "خبرنگاران هند ادعای ترامپ را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هند ادعای ترامپ را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید