خبرنگاران مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به بیمارستانهای خوزستان رو به کاهش است

به گزارش دَبی بلاگ، اهواز- خبرنگاران- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز از کاهش مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به بیمارستان های استان همزمان با ثبات شرایط مدیریت و کنترل ویروس کرونا در استان خبر داد.

خبرنگاران مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به بیمارستانهای خوزستان رو به کاهش است

به گزارش خبرنگاران فرهاد ابول نژادیان شامگاه شنبه در گفت و گوی رسانه ای با سیمای خوزستان آخرین آمار مربوط به بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان را 62 نفر گفت و اظهارداشت: همچنین از زمان گسترش و شیوع این بیماری در استان تعداد 15 نفر از مبتلایان فوت شدند.

وی با اشاره به اینکه کادر مربوط به بیماریابی، غربالگری و قرنطینه سازی افراد مرتبط با بیماران در استان پیوسته در حال فعالیت هستند، گفت: با این وجود شرایط در استان رو به ثبات است و پیش بینی می شود این فرایند ادامه داشته باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مراجعه مردم به بیمارستان های مشخص روزانه در حال کاهش است .

ابول نژادیان شرح داد: بررسی ها نشان می دهد که در روزهای ابتدایی مراجعه افراد به این بیمارستان ها 340 نفر بود و به مرور زمان به 240 ، 190 و در نهایت امروز به 144 نفر رسید.

وی یادآور شد: این شرایط نشان می دهد که محدودیت ها و اقدامات صورت گرفته نتیجه بخش بوده و مردم نیز به توصیه ها و تذکرات بهداشتی و درمانی توجه داشته اند.

بیماری جدید کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا 2 هفته دارد و این امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر شنبه 17 اسفندماه به پنجهزار و 823 نفر و فوت ناشی از آن به 145 نفر رسیده و همچنین هزار و 669 نفر تا به امروز بهبود یافته اند.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 6322

به "خبرنگاران مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به بیمارستانهای خوزستان رو به کاهش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به بیمارستانهای خوزستان رو به کاهش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید