حمایت مسکو از رئیس جمهور ونزوئلا

به گزارش دَبی بلاگ، معاون نخست وزیر روسیه بر حمایت مسکو از رئیس جمهور ونزوئلا تاکید نموده و گفت افزایش تجارت دوجانبه نشان دهنده آن است که دولت نیکلاس مادورو مشروعیت دارد.

حمایت مسکو از رئیس جمهور ونزوئلا

به گزارش، یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه روز شنبه در کاراس بر حمایت مسکو از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا تاکید نموده و گفت افزایش تجارت دوجانبه نشان دهنده آن است که دولت مادورو مشروعیت دارد.

طارق العصامی، معاون رئیس جمهور ونزوئلا نیز در دیدار با بوریسوف در کاراکاس، از مسکو به خصوص به دلیل تسهیل انتقال نفت با وجود تحریم های آمریکا قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: روابط روسیه و ونزوئلا در بهترین شرایط خود قرار داشته و ما نشان دادیم که در میان سختی ها می توانیم با یکدیگر به پیش رویم و این کار را با همکاری سیاسی و دیپلماتیکی کارآمد میان دو دولت و در برابر محاصره و تجاوز امپریالیسمی که روسیه نیز از آن رنج می برد انجام خواهیم داد.

رئیس جمهور ونزوئلا پیش تر اعلام نموده بود ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه وعده داده است در تمامی زمینه های نظامی از ونزوئلا حمایت خواهد نمود.

روسای جمهور روسیه و ونزوئلا هفته گذشته با یکدیگر دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه دو طرف مصاحبه کردند. پوتین در این دیدار از راه چاره سیاسی برای حل بحران ونزوئلا حمایت کرد و خواهان مصاحبه میان دولت این کشور و مخالفان شد.

از بهمن سال گذشته که خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا، با حمایت آمریکا و دیگر کشور های غربی خود را رئیس جمهور موقت این کشور خواند، فشار ها بر نیکلاس مادورو از سوی واشنگتن به شدت افزایش یافته است.

پس از اجرای کودتایی نافرجام برای برکناری مادورو، اعمال تحریم های مختلف علیه کاراکاس و مسدود کردن تمام دارایی های دولت ونزوئلا در آمریکا، رسانه ها اکنون از طرح دولت ترامپ برای محاصره دریایی ونزوئلا خبر می دهند.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3045

به "حمایت مسکو از رئیس جمهور ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت مسکو از رئیس جمهور ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید