توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان با گرنت فناوری

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، عصر امروز تفاهم نامه ای بین وزارت علوم و صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور منصور غلامی وزیر علوم، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و مسعود برومند معاون پژوهشی منعقد شد.

توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان با گرنت فناوری

این تفاهم نامه به منظور فراهم آوردن زمینه همکاری های سازنده برای حمایت از نوآوری و توسعه و تجاری سازی فناوری در مراکز علمی، تحقیقاتی و فناوری سراسر کشور، منعقد شد.

همکاری در زمینه تقویت توان تحقیق و توسعه (R&D) شرکت های دانش بنیان با رویکرد نوآوری باز به وسیله همکاری با پژوهشگران و فناوران فعال در مراکز علمی و تحقیقاتی کشور در قالب برنامه ملی گرنت فناوری و سایر برنامه های مورد توافق، همکاری در زمینه تقویت بنیه توسعه و تجاری سازی فناوری شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری به ویژه به وسیله ارائه خدمات توانمندسازی، همکاری در زمینه تأمین اقتصادی محققان، پژوهشگران، واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان فعال مستقر در مراکز علمی، تحقیقاتی و پارک های علم و فناوری در پروژه های مسئله محور، ظرفیت محور و آینده محور از محورهای این تفاهم نامه به شمار می رود.

همچنین همکاری در تقویت شتابدهنده های دانش بنیان مستقر در مراکز علمی، تحقیقاتی و فناوری به منظور یاری به توسعه، بلوغ و تجاری سازی فناوری با رویکرد مسئله محور، ظرفیت محور و آینده محور و با تکیه بر استارت آپ ها و هسته های فناور؛ دیگر محور این تفاهم نامه است.

مدت تفاهم نامه 3 سال از زمان امضای آن توسط طرفین است که با توافق طرفین قابل تمدید است.

دکتر مهدی کشمیری در مراسم رونمایی از بسته همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با پارکهای علم و فناوری که امروز در محل مجتمع شکوفایی شرکتهای دانش بنیان برگزار گردید گفت: گ رنت فناوری در وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه مطرح شد که توانستیم آن را نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه این موضوع می تواند یک خدمت جدید در راستای توانمند سازی شرکتهای دانش بنیان باشد عنوان نمود: به منظور آنکه این برنامه قوت اجرایی بیشتری یابد این مسئله در صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح شد تا بتوانیم با مشارکت این صندوق، برنامه گرنت فناوری را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به دیگر تفاهم نامه منعقد شده گفت: طی این تفاهم نامه صندوق نوآوری تا سقف 200 میلیارد تومان از برنامه گرنت فناوری حمایت می نماید.

سرپرست دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم گفت: این تفاهم نامه بین دانشگاه هرمزگان و پارک علم و فناوری هرمزگان منعقد شده که بر این اساس 3 هکتار از اراضی این دانشگاه در اختیار پارک علم و فناوری هرمزگان به منظور توسعه آن قرار بگیرد.

سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1739

به "توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان با گرنت فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان با گرنت فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید