تشکیل صندوق 30هزارمیلیاردتومانی برای بازارگردانی معدنی ها در بورس

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران : قائم مقام ایمیدرو گفت: در نظر داریم برای بازارگردانی و حفظ و ثبات سرمایه های ایمیدرو در بورس، یک صندوق مشترک با سرمایه 30 هزار میلیارد تومان تشکیل دهیم.

تشکیل صندوق 30هزارمیلیاردتومانی برای بازارگردانی معدنی ها در بورس

به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، عباس نعیمی در نشست با مدیران اقتصادی شرکت های عظیم بخش معدن و صنایع معدنی، از الزام به افزایش سرمایه شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی وابسته به این سازمان حداکثر تا 2 ماه آینده اطلاع داد و گفت: با توجه به فرایند حمایتی شرکت های بورسی و حفظ اعتماد عمومی، انتظار داریم تا سرانجام سال جاری، فرایند شاخص بورس رشد مناسبی داشته باشد.

وی ادامه داد: با مشارکت شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی، در نظر داریم برای بازارگردانی و حفظ و ثبات سرمایه های ایمیدرو در بورس، یک صندوق مشترک با سرمایه 30 هزار میلیارد تومان تشکیل دهیم.

ایجاد کمیته دائمی در ایمیدرو برای حفظ سرمایه شرکت ها

قائم مقام ایمیدرو با اشاره به ایجاد یک کمیته دائمی در ایمیدرو با حضور شرکت های عظیم معدن و صنایع معدنی در حوزه بورس، توضیح داد: این کمیته، در صورت افت بیش از 10 درصدی ارزش بازار گروه، جلسات فوق العاده تشکیل خواهد داد.

وی ادامه داد: باید کیفیت اطلاع رسانی در زمینه شرایط عملکرد و چشم انداز سودآوری بنگاه ها در کدال بهبود یابد.

تغییر فرایند شاخص بورس با حمایت ها

نعیمی با اشاره به فرایند شاخص بورس طی سال جاری، گفت: این فرایند در تاریخ 31 خرداد 99 با یک میلیون و 270 هزار واحد، رکورد جدیدی ثبت کرد و این رشد شتابان در تاریخ 20 مرداد 99 به اوج خود یعنی 2 میلیون و 78 هزار واحد رسید.

وی ادامه داد: اما از 21 مرداد، این شاخص آغاز به سقوط کرد. حمایت نخست ایمیدرو در یک میلیون و 800 هزار واحد، مؤثر نبود. اما حمایت قوی دوم در محدود یک میلیون و 600 هزار واحد، فرایند را تغییر داد و شاخص بورس برگشت و رو به افزایش گذاشت.

لازم به ذکر است، در این نشست، مسئولان اقتصادی شرکت های فولاد مبارکه، فولاهرمزگان، مس، گل گهر، چادرملو و فولاد خراسان حضور داشتند و در آن، تصمیم های لازم برای تداوم حمایت های شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی از بورس اتخاذ شد.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11417

به "تشکیل صندوق 30هزارمیلیاردتومانی برای بازارگردانی معدنی ها در بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل صندوق 30هزارمیلیاردتومانی برای بازارگردانی معدنی ها در بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید