تشدید مبارزه با بیابان زایی در ترکمنستان

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس جمهور ترکمنستان اسناد مربوط به تشدید مقابله با بیابان زایی در این کشور را امضا کرد.

تشدید مبارزه با بیابان زایی در ترکمنستان

به گزارش خبرنگاری خبرنگاران در بیشکک، قربان قلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان اسناد مربوط به مقابله با بیابان زایی را امضا کرد.

با دستور بردی محمداف وزرا و دیگر نهادهای دولتی باید تلاش بیشتری برای گسترش تکنولوژی های سبز به خصوص در بخش کشاروزی صورت دهند.

نهادهای دولتی تا به امروز هم برنامه های زیادی در زمینه های مانند دفاع محیط زیستی، استفاده عاقلانه از منابع طبیعی و کاشت درختان را اجرا کردند و آماده ادامه فعالیت در این زمینه هستند.

علاوه بر این به طور دائم قوانین کشور در این بخش تکمیل می شود و می توان گفت که بر زمین های ترکمن به طور کافی نظارت می شود.

طبق دستور بردی محمداف قرار است مقامات نهادهای دولتی از طریق کنفرانس های ویدئویی با تجربه کارشناسان بین المللی در بخش صرفه جویی مناطق آبی آشنا شوند.

آب و هوای ترکمنستان نیمه گرمسیری بوده و این کشور سرزمینی خشک محسوب می شود زیرا 80 درصد این کشور را صحرای قره قوم تشکیل داده است.

میانگین بارش باران در ترکمنستان سالانه به 193 میلی متر می رسد و از آنجایی که این کشور ، اقلیم خشکی دارد ، تابستان های بسیار گرم و سوزان می باشد .

لازم به ذکر است که میانگین دما در فصل تابستان در این کشور به 38 درجه سانتی گراد می رسد و حداکثر دما گاها تا 45 درجه نیز افزایش یافته است.

انتهای پیام/.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7828

به "تشدید مبارزه با بیابان زایی در ترکمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید مبارزه با بیابان زایی در ترکمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید