تسریع در ایجاد مجموعه گردشگری منطقه نمونه گردشگری ابر شاهرود

به گزارش دَبی بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان خواستار سرعت بخشیدن به ایجاد مجموعه گردشگری منطقه نمونه گردشگری ابر شاهرود شد.

تسریع در ایجاد مجموعه گردشگری منطقه نمونه گردشگری ابر شاهرود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهدی جمال روز سه شنبه 10 تیرماه در دیدار با سرمایه گذار بخش خصوصی منطقه نمونه گردشگری ابر، گفت: ساخت مجموعه گردشگری در منطقه ابر از مطالبات مردمی است و سرمایه گذار باید برای اجرای این پروژه، تقویم اجرایی داشته باشد.

او با تاکید بر اینکه موانع پیش روی سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد مجموعه گردشگری منطقه نمونه گردشگری ابر مرتفع می شود، اضافه کرد: این اداره کل موانع را رفع می کند و سرمایه گذار نیز باید طبق برنامه زمان بدی پروژه را اجرا کند.

جمال اضافه کرد: همانطور که بخش دولتی قول حمایت از سرمایه گذار را می دهد، سرمایه گذاران هم باید امنیت خاطر در بخش دولتی ایجاد کنند و کار را به موقع انجام دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اجرای این پروژه را در اشتغالزایی، توانمندسازی جامعه محلی و کمک به رونق اقتصادی منطقه موثر دانست.

مدیرعامل شرکت یادگار سبز و سرمایه گذار این پروژه نیز گفت: مجموعه گردشگری منطقه نمونه گردشگری ابر شاهرود شامل بخش های اقامتی، ویلایی، بوم گردی، تفریحی و ... خواهد بود.

محمدعلی عرفان منش اضافه کرد: مشکل آب و معارضین محلی رفع شده به طوری که مجوز آب اخذ شده و 190 هکتار زمین برای اجرای این طرح معارض ندارند.

او گفت: سه میلیارد و 400 میلیون تومان تا به امروز در منطقه و برای اجرای این پروژه هزینه شده و ادامه اجرای پروژه نیاز به تامین منابع و ایجاد انگیزه در سرمایه گذار دارد.

منطقه ابر در 40 کیلومتری شمال شرقی شهرستان شاهرود استان سمنان قرار گرفته است و یکی از معروف ترین مناطق دیدنی استان سمنان محسوب می شود. ارتفاعات این منطقه که به نام جنگل های ابر معروف است، به شکل چمنزار بوده و مراتع آن دارای درخت است و در پایین دست آن نیز جنگل با گونه های متنوع دیده می شود. جنگل ابر به دلیل قرار داشتن در ردیف جنگل های هیرکانی ایران به ثبت جهانی رسیده است.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9921

به "تسریع در ایجاد مجموعه گردشگری منطقه نمونه گردشگری ابر شاهرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسریع در ایجاد مجموعه گردشگری منطقه نمونه گردشگری ابر شاهرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید