باکتری روده، محافظ سیستم عصبی مرکزی در برابر ویروس

به گزارش دَبی بلاگ، محققان به تازگی دریافتند که باکتری روده می تواند از سیستم عصبی مرکزی در برابر ویروس ها محافظت کند.

باکتری روده، محافظ سیستم عصبی مرکزی در برابر ویروس

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، مطالعه جدید محققان ارتباط جدید میان عفونت های ویروسی، بیماری های عصب مغزی، باکتریوم روده و سیستم ایمنی را توضیح داد، این تحقیق نشان داد که اختلالات باکتری روده به ویروس های مضر اجازه می دهد تا باعث ایجاد بیماری های عصبی مانند مولتیپل اسکلروزیس شوند.

براساس گزارش نیواطلس، محققان با انجام تحقیقات پیشین، بر این باورند که عفونت های ویروسی سیستم عصبی مرکزی با اختلالات مزمن عصبی و روانی در ارتباط است. آلزایمر، پارکینسون و مولتیپل اسکلروزیس از جمله بیماری هایی هستند که با یک عفونت ویروسی سیستم عصب مرکزی آغاز می شوند.

همچنین ما می دانیم که جمعیت متفاوتی از باکتری های روده با سیستم ایمنی بدن ما در ارتباط هستند.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه یوتا، در مطالعه جدید خود نقش باکتری روده را در آغاز بیماری های عصب مغزی مورد آنالیز قرار دادند.

در آغاز، محققان دو گروه مختلفی از موش های آلوده به نوع خاصی از ویروس هپاتیت که باعث التهاب مغز و نخاع می شوند، را مورد آنالیز قرار دادند، یک گروه از موش ها با میکروبیوم های سالم روده رشد کردند در حالی که گروه دیگر تحت اختلالات میکروبیوم های مختلف قرار گرفته بودند.

طبق این گزارش، موش هایی با اختلالات میکروبیوم روده، پاسخ ایمنی ضعیفی نسبت به ویروس هپاتیت نشان دادند و همچنین سلول های ایمنی مغز آنها به نام میکروگلیا نیز فعالیت کمتری نسبت به موش های سالم داشت.

البته این تحقیقات تنها در آزمایشات حیوانی صورت گرفته است و محققان قصد دارند تا در مراحل بعدی این تحقیق، آزمایشاتی را بر روی انسان انجام دهند.

سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1663

به "باکتری روده، محافظ سیستم عصبی مرکزی در برابر ویروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکتری روده، محافظ سیستم عصبی مرکزی در برابر ویروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید