افت شدید صادرات گوشی های هوشمند در یک ماهه اخیر، ویروس کرونا تقضای کاربران برای خرید آیفون را کاهش داد

به گزارش دَبی بلاگ، ویروس کرونا به غیر از انسان ها وسایل الکترونیکی مانند گوشی های هوشمند را نیز به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است.

افت شدید صادرات گوشی های هوشمند در یک ماهه اخیر، ویروس کرونا تقضای کاربران برای خرید آیفون را کاهش داد

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از اینگجت، بیماری همه گیر کرونا بازار صادرات و واردات تلفن های همراه را به شدت تحت تأثیر خود قرار داده و سبب شده فروش این دسته از دستگاه های پرکاربرد در ماه گذشته میلادی (فوریه) به شدت در سراسر جهان کاهش یابد.

به نظر می رسد ویروس کرونا تنها به انسان ها آسیب وارد نمی کند و دامنه تأثیرات آن حتی دستگاه هایی بسیار پرکاربرد را هم در برمی گیرد. پس از شیوع بیماری کرونا در بخش های مختلف جهان تقاضا برای خرید تلفن همراه به شدت افت کرد و همین موضوع با کاهش چشمگیر فروش گوشی های شرکت هایی مانند اپل و سامسونگ همراه شد.

با توجه به اینکه بخش اعظمی از محصولات اپل در کشور چین تولید می شوند و این کشور نیز به شدت درگیر مبارزه با ویروس کرونا است، تعداد زیادی از خط های تولید اپل در چین تعطیل شده و مشتریان خارجی حاضر به ادامه همکاری تجاری خود با چینی ها در شرایط شیوع ویروس کرونا نیستند. بر اساس آمارهای منتشرشده از سوی یکی از سازمان های معتبر ارزیابی تجاری در جهان، میزان حمل ونقل گوشی های هوشمند اپل در ماه فوریه 38 درصد کاهش یافته و از 99.2 میلیون دستگاه در ماه های قبل تر به 61.8 میلیون دستگاه رسیده است.

کارشناسان فناوری معتقدند این شدیدترین میزان افت در صادرات گوشی های اپل است که این شرکت در طول تاریخ فعالیت تجاری خود تجربه کرده است. کاهش توان خرید مردم به دلیل تعطیل شدن مشاغل مختلف، خارج نشدن از خانه و ترس از آلوده بودن گوشی های اپل ازجمله دلایلی است که تحت تأثیر ویروس کرونا، تقاضای کاربران برای خرید این دستگاه های هوشمند را کاهش داده است.

اگرچه هنوز آمار فروش و عرضه گوشی های هوشمند اپل در ماه کنونی (مارس) منتشر نشده است ولی احتمالاً اوضاع فروش محصولات اپل در این ماه نیز همچنان فرایند کاهشی دارد. چون هنوز زمان مشخصی برای رفع کامل مسائل ناشی از بیماری کرونا وجود ندارد به نظر می رسد کاهش تقاضا برای خرید گوشی های هوشمند اپل در ماه های آینده همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/4144/

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 6848

به "افت شدید صادرات گوشی های هوشمند در یک ماهه اخیر، ویروس کرونا تقضای کاربران برای خرید آیفون را کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت شدید صادرات گوشی های هوشمند در یک ماهه اخیر، ویروس کرونا تقضای کاربران برای خرید آیفون را کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید