ادعای منابع اطلاعاتی غرب: داعش در حال تجدید قوا است

به گزارش دَبی بلاگ، چند مقام اطلاعاتی غربی مدعی شده اند گروه تروریستی داعش با سوءاستفاده از فرصت همه گیری دنیای ویروس کرونا در حال تجدید قوا برای انجام حملات تروریستی در اقصی نقاط دنیا است.

ادعای منابع اطلاعاتی غرب: داعش در حال تجدید قوا است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چند مقام غربی در مصاحبه با یک نشریه انگلیسی زبان چاپ امارات متحده عربی مدعی کوشش گروه تروریستی داعش برای تجدید قوا جهت انجام حملات تروریستی جدید شدند.

به نوشته شماره سه شنبه روزنامه اماراتینشنال بعضی مقامات اطلاعاتی غرب گفته اند که داعش با سوءاستفاده از شیوع کرونا در دنیا، با تجدید قوا و جذب نفرات جدید در حال بازگشت است.

یک مقام اطلاعاتی غربی در این زمینه به روزنامه نشنال گفت، شما نمی توانید به این گروه توجه نکنید زیرا آنها از بین نرفته، بلکه در حال بازگشت هستند. داعشیها به هیچ وجه در نقطه اوج خود نیستند، اما در حال پیشرفتند.

به گفته این مقام اطلاعاتی، عناصر داعش با سوء استفاده از شیوع کرونا، با جذب نیرو در کوشش برای حملات تروریستی هستند. آنها کمبود منابع اقتصادی نیز ندارند.

یک دیپلمات غربی گفت: آنها جسورانه تر و پرخاشگرتر شده و از دستگاه های انفجاری استفاده میکنند.

طی روزهای گذشته منابع مطلع از کشته شدن 6 شبه نظامی وابسته به داعش در یکی از شهرهای داغستان روسیه خبر دادند.

به گزارش منابع مطلع، نیروهای امنیتی روسیه روز آدینه در یک درگیری 8 ساعته و پس از تعقیب و گریز طولانی پیروز به شناسایی و به هلاکت رساندن 6 عنصر داعش در اطراف شهر خاسافیورت در جمهوری داغستان شدند.

به گفته منابع مطلع، این عناصر داعشی چندین حمله مسلحانه در منطقه انجام داده بودند ولی انتها گرفتار نیروهای امنیتی روسیه شدند. سرویس امنیت فدرال روسیه پیشتر از دستگیری سه عامل جذب نیرو برای داعش در منطقه مسکو خبر داده بود.دفتر روابط عمومی سرویس امنیت فدرال روسیه با اعلام این خبر اضافه نموده بود که این سه نفر از سال 2014 به عضوگیری برای گروه تروریستی داعش و اعزام آنها به سوریه برای مشارکت در این کشور جنگ زده اشتغال داشتند. (جزئیات بیشتر)

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9029

به "ادعای منابع اطلاعاتی غرب: داعش در حال تجدید قوا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای منابع اطلاعاتی غرب: داعش در حال تجدید قوا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید