ادامه جلسات علنی مجلس شورای اسلامی

به گزارش دَبی بلاگ، نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز هیات رئیسه با روسای کمیسیون های تخصصی مقرر شد جلسات علنی مجلس استمرار داشته باشد و همچنین لوایح و طرح های مهم مانند قانون مالیات بر ارزش افزوده سریع تر مشخص تکلیف شوند.

ادامه جلسات علنی مجلس شورای اسلامی

عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگاران در تشریح نشست امروز - دوشنبه - هیات رییسه مجلس با روسای کمیسیون های تخصصی مجلس افزود: هفته گذشته جلسه هیات رییسه با حضور روسای کمیسیون های تخصصی مجلس تشکیل شد و به این نتیجه رسیدیم که جلسات صحن علنی مجلس با اتخاذ تمهیداتی برگزار شود که به همین دلیل هفته گذشته جلسات صحن علنی مجلس در روز های سه شنبه و چهارشنبه تشکیل شد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست امروز در مورد استمرار جلسات علنی و موضوعات مهم کشور بحث و گفتگو شد، افزود: مسائل و مسائل ناشی از کرونا، شرایط اقشاری که در این شرایط برای تامین معاش با مشکل روبرو شدند و همچنین مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش 21 درصدی حقوق کارگران در این نشست بررسی شد و اغلب کنندگان نسبت به این افزایش حقوق انتقاد داشتند و معتقد بودند که جوابگوی نیاز های آن ها نخواهد بود.

وی ادامه داد: در مورد طرح ها و لوایح مهمی که سال ها است در دستور کار کمیسیون های تخصصی قرار دارند و پس از سال ها بررسی بلاتکلیف هستند مقرر شد لوایحی که منتظر بررسی و تصویب در صحن علنی هستند هر چه سریع تر تعیین تکلیف شوند، زیرا اگر تصویب نشوند مجددا باید در مجلس یازدهم بررسی شوند و تصویب آن ها زمان بر خواهد بود.

کننده مردم کرمانشاه در مجلس دهم، افزود: همچنین مقرر شد جلسات علنی مجلس در دو نوبت استمرار داشته باشد و دستوراتی که اولویت کشور نبوده و مسئله ای از مردم حل نمی کند در دستور کار قرار نگیرد بلکه دستورات مجلس باید در جهت رفع مسائل اقتصادی مردم، اقشار آسیب پذیر، اصناف و بازاریان و تولید و صنعت باشد.

مصری یادآور شد: به عنوان مثال قرار شد قوانینی که در بخش صنعت و تولید در صف انتظار تصویب قرار دارند مانند قانون اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده که هم اصناف و هم تولیدکنندگان منتظر تصویب آن هستند را در فرصت باقیمانده از مجلس دهم نهایی کنیم تا توسط دولت به زودی ابلاغ شوند و باعث ایجاد گشایشی در زندگی مردم شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: از سویی قرار شد کمیسیون های تخصصی در حوزه های مختلف کاری خودشان مرتبط با مسائل و مسائل مردم جلسات کمیسیون ها را تشکیل دهند و مواردی که می توانند در قوانین لحاظ شود را لحاظ و همچنین پیشنهادات خود را در اسرع وقت به دولت برای اجرا ارائه کنند.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: فرارو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7748

به "ادامه جلسات علنی مجلس شورای اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه جلسات علنی مجلس شورای اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید