ابراز همدردی ایران با ملت و دولت افغانستان

به گزارش دَبی بلاگ، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به دنبال وقوع سیل در برخی مناطق افغانستان که به بروز تلفات انسانی و همچنین آسیب مادی منجر شده است، بادولت و مردم این کشور ابراز همدردی کرد.

ابراز همدردی ایران با ملت و دولت افغانستان

به گزارش خبرنگاران، یک سیلاب شدید ساعت سه بامداد چهارشنبه در شهر چاریکار مرکز استان پروان جاری شد اما دولت افغانستان تا به امروز در باره ابعاد خسارات و تلفات ناشی از آن به طور رسمی اطلاعاتی منتشر نکرده است.

خبرگزاری افق نیوز در این زمینه گزارش داده ، شواهد نشان می دهد که 50 درصد این شهر تخریب و زیر گل و سنگ و آب ناشی از سیل قرار گرفته است . علاوه براین تا به امروز 300 واحد مسکونی تخریب شده است.

اشرف غنی رئیس جمهوری از تلفات جانی و خسارات مالی ناشی از سیلاب در شهر چاریکار، مرکز ولایت پروان ابراز تاثر کرده و به وزارتخانه های مختلف دولت دستور رسیدگی میزان خسارات و تلفات ناشی از این حادثه را صادر کرده است.

مقام های استان پروان واقع در شمال کابل پایتخت افغانستان با بیان اینکه در این استان سیلاب شدیدی از شب گذشته جاری شده که خسارات گسترده داشته، گزارش دادند: تلفات و خرابی های ناشی از سیل در استان رو به افزایش بوده و تا به امروز اجساد 70 نفر قربانی و 110 نفر مجروح به بیمارستان انتقال یافته است.

311311

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11322

به "ابراز همدردی ایران با ملت و دولت افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز همدردی ایران با ملت و دولت افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید