آیفون 9 مهمترین گوشی سال می گردد؟

به گزارش دَبی بلاگ، سال گذشته شرکت اپل با ارائه گوشی های آیفون 11، 11 پرو و پرو مکس به بازار که با 3 دوربین پشت، ظاهر عجیبی داشتند تحول بزرگی در دنیای گوشی های خودش ایجاد کرد. اما حالا همه نظرها به حدس درباره گوشی رده مالی این شرکت که با عناوینی مانند آیفون 9 و آیفون SE2 خوانده می گردد جلب شده است.

آیفون 9 مهمترین گوشی سال می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، از مدت ها پیش شایعات مختلفی منتشر شده بودند که براساس آن ها اپل میخواهد سال جاری مدل جدید آیفون های 4/7اینچ خود را به عنوان گوشی های جدید مالی خود معرفی کند.

اینکه چه زمانی شرکت اپل قرار است سفارشات برای این گوشی جدید که شایعات زیادی نیز حول آن وجود دارد را قبول کند به دلیل اوضاع فعلی جهان همچنان نامشخص است اما از آنجایی که ممکن است به صورت ناگهانی خبر پذیرش سفارش این گوشی برسد، بهتر است اطلاعاتمان درباره آن کامل باشد.

نام های بازاریابی گوشی های اپل شاید محافظت شده ترین بخش آیفون جدید باشد. بنابراین در اینجا ما از دو نام مستعار برای مدل جدید آیفون استفاده می کنیم، آیفون SE2 و آیفون 9.

براساس شایعات هزینه گوشی جدید که در واقع جانشین آیفون SE می گردد چیزی بالغ بر 400 دلار است. این قیمت پایین این سوال را در ذهن ایجاد می نماید که اپل برای این مدل جدید چه فاکتورهایی را در نظر گرفته است. اپل پیش از این از نام بازاریابی آیفون SE برای مدلی 4 اینچی استفاده نموده بود که بدنه ای شبیه به مدل 5s داشت اما با دوربین و پردازنده ای مشابه آیفون 6s. اما انتظار می رود که در مدل جدید SE با صفحه ای 4.7 اینچی از تراشه مشابه در آیفون 11، 11 پرو و 11 پروپلاس استفاده گردد: پردازنده ای با نام A13. این پردازنده دو نسل از تراشه A11 Bionic که در گوشی آیفون 8 قرار داشت، پیشرفته تر است.

  • کاربران آیفون های قدیمی بخوانند| گوشی های خود را آپدیت کنید

اطلاعات کسب شده از کدهای iOS 14 نشان می دهد که شرکت اپل علاوه بر معرفی گوشی هوشمند 4/7 اینچی میخواهد نمونه عظیم تری نیز به بازار عرضه کند که ممکن است آیفون 9 پلاس نام گذاری گردد.

به احتمال زیاد این مدل جدید از آیفون SE محبوب مشتریان آیفون 6 خواهد بود؛ به ویژه آنهایی که پس از این گوشی دیگر نتوانسته اند مدل آیفون خود را ارتقا بدهند. در نرم افزار گوشی های نسل 6 بعضی از ویژگی ها مانند واقعیت افزوده قابل اجرا نبود.

و اما رنگ ها و حجم حافظه گوشی جدید آیفون هم مورد توجه کاربران است. طبق اطلاعات به دست آمده این گوشی در سه رنگ سفید، مشکی و قرمز با حافظه داخلی 64، 128 و 256 گیگابایت در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت. انتظار می رود که مدل جدید SE طرحی شبیه به آیفون 8 داشته باشد هرچند با از بین بردن قابلیت لمس سه بعدی عمر باطری بهبود یافته است. ویژگی لمس سه بعدی یکی از قابلیت های خاص در گوشی های قدیمی آیفون است. در نسخه iOS 13.4.5 کدی وجود دارد که به CarKey متصل می گردد. این کلید دیجیتالی API اپل است که برای وسایل نقلیه ای که این عملکرد را پشتیبانی می نمایند به کار می رود. برای سنسورهای لمسی اثرانگشت که این قابلیت در آیفون 9 نیز وجود دارد.

این قابلیت برای گوشی به ارزانی آیفون 9 یک قابلیت غیرمنتظره و بسیار مهم است. امکان استفاده از تلفن همراه به عنوان سوییچ ماشین، قابلیتی است که مدت زمانی روی آن فکر و کار شده است. با اینکه ایجاد این قابلیت روی گوشی آیفون 9 ممکن است با کاستی هایی همراه باشد اما خریداران آن می توانند به بهبود و پیشرفت آن در نسخه های بعدی iOS دل ببندند.

با اینکه نمی توانیم زمان دقیق فروش آیفون SE را اعلام کنیم اما ممکن است شرکت اپل تصمیم بگیرد همین فردا از آن رونمایی کند و ثبت سفارش را شروع کند.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7324

به "آیفون 9 مهمترین گوشی سال می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 9 مهمترین گوشی سال می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید