آنریل انجین 5 رونمایی شد؛ دموی آن را روی پلی استیشن 5 ببینید

به گزارش دَبی بلاگ، شرکت بازی سازی اپیک گیمز رسما از نسخه عظیم بعدی موتور بازی سازی خود یعنی آنریل انجین (Unreal Engine) رونمایی نموده است. آنریل انجین 5 قابلیت های عجیب و غریب و شگفت انگیز دارد، ولی شاید جذاب تر از قابلیت های این موتور، نمایشی باشد که اپیک گیمز با استفاده از این موتور روی پلی استیشن 5 داشته است. دموی فنی آنریل انجین 5 روی کنسول پلی استیشن 5 در قالب یک ویدیو منتشر شده که طبق گفته اپیک گیمز، کاملا از روی یک پلی استیشن 5 ضبط شده است.

آنریل انجین 5 رونمایی شد؛ دموی آن را روی پلی استیشن 5 ببینید

رونمایی و نمایش آنریل انجین 5 و قابلیت های آن در قالب یکی از برنامه های Summer Game Fest و با حضور جف کیلی و مدیران اپیک گیمز صورت گرفت. در ابتدا شاهد نمایشی از دموی یک بازی بودیم که طبق گفته اپیک گیمز، کاملا روی پلی استیشن 5 اجرا شده است. نهایتا در خاتمه دمو، متوجه شدیم که با نسخه عظیم بعدی آنریل انجین طرف هستیم.

پس از نمایش دمو، کیم لیبری، مدیر تکنولوژی اپیک گیمز، در شرح آن گفت: این دمو کاملا قابل بازی است. ما یک دستگاه ضبط پشت یک کیت توسعه پلی استیشن 5 قرار دادیم و سیگنال خروجی که از HDMI آمده بود را ضبط کردیم. در واقع یک دموی کاملا زنده و قابل اجراست و می توان بارها آن را بازی کرد. هر بار که آن را بازی می کنیم کمی با دفعه قبل فرق می نماید.

در این نمایش، با دو قابلیت بسیار مهم و عظیم آنریل انجین 5 آشنا شدیم. قابلیت هایی که Nanite و Lumen نام گذاری شده اند.

قابلیت Nanite به طراحان و مدل سازان این اجازه را می دهد تا از با کیفیت ترین مدل های سه بعدی ساخته شده به صورت مستقیم در بازی استفاده نمایند. مدل های اصلی، با همان کیفیتی که طراحی شده اند، یعنی مدل هایی که معمولا در فیلم ها استفاده می شوند و از صدها میلیون یا میلیاردها چند ضلعی تشکیل شده اند، مستقیما در آنریل انجین قابل استفاده هستند. می توان هر مدلی را چه از داخل زی براش یا فایل کَد را بدون ذره ای تغییر در بازی استفاده کرد. خود آنریل انجین در لحظه مدل را برای استفاده آماده می نماید. دیگر خبری از شمردن تعداد پالی گان ها و اینکه چقدر از حافظه اشغال شده است و حتی تنظیم Level of Detail نخواهد بود. یعنی لازم نیست با توجه به نحوه نمایش مدل به صورت دستی برای آن چند نوع کیفیت مختلف ساخت یا حتی آن ها را ذره ای بهینه کرد. اپیک گیمز می گوید که مدل اصلی بدون افت کیفیت در بازی قابل استفاده خواهد بود.

در دمو شاهد کنار هم قرار داده شدن صدها مدل بسیار با کیفیت بودیم؛ مدل هایی که حتی پردازش جداگانه یکی از آن ها روی کنسول های نسل فعلی چالش برانگیز خواهد بود.

قابلیت دوم یعنی Lumen به نورپردازی می پردازد. این قابلیت تکنولوژی جدیدی برای استفاده از Global Illumination یا همان نورپردازی محیط با استفاده از یک منبع نوری مرکزی و عظیم است. به لطف قابلیت Lumen در آنریل انجین 5، خود موتور می تواند انعکاس اشعه های نور را به تعداد بی نهایت محاسبه کند و تصویری کاملا واقع گرایانه تحویل دهد. اپیک گیمز می گوید که نورپردازی با این کیفیت حتی در وسعت کیلومترها در بازی به سادگی روی آنریل انجین 5 ممکن خواهد بود. منابع نوری مختلف در محیط هم مثل یک چراغ قوه، ترک دیوار و هر نوع نورپردازی غیرمستقیمی هم توسط تکنولوژی جدید Lumen به صورت کاملا واقعی پردازش خواهد شد. همه چیز هم در موتور به صورت همزمان اتفاق می افتد و طراح نیازی به صبر برای پردازش هر صحنه ندارد. می توان یک منبع نوری را به سادگی داخل موتور حرکت داد و به صورت همزمان تغییرات را با بالاترین کیفیت و دقیقا شبیه به نسخه نهایی که روی کنسول اجرا می گردد، مشاهده کرد.

اپیک گیمز در بیانیه ای که منتشر نموده، به این موضوع اشاره نموده است که به لطف افزایش بسیار زیاد پهنای باند حافظه در پلی استیشن 5، امکان ساخت صحنه ها و محیط هایی بسیار پرجزییات در مقایسه با نسل های قبلی ممکن شده است.

موتور پایه آنریل انجین 5 برای عرضه در اواسط سال 2021 در نظر گرفته شده است. این موتور پایه از کنسول های نسل فعلی و نسل بعد در کنار کامپیوتر، مک و پلتفرم های موبایل پشتیبانی خواهد نمود.

می توانید در ادامه دموی منتشر شده از آنریل انجین 5 روی پلی استیشن 5 را ببینید. اپیک گیمز هم چنین ویدیویی برای معرفی قابلیت های جدید آنریل انجین 5 منتشر نموده است که آن را هم در ادامه برای تان قرار داده ایم.

پیشنهاد می کنیم ویدیو را با کیفیت 4K و در منبع اصلی ببینید. در غیر این صورت، می توانید به تصاویر رسمی دموی آنریل انجین 5 رجوع کنید که آن ها را با کیفیت 4K در ادامه برای تان قرار داده ایم.

دموی آنریل انجین 5 روی پلی استیشن 5:

ویدیوی معرفی قابلیت های آنریل انجین 5:

تصاویر رسمی با کیفیت 4K:

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8708

به "آنریل انجین 5 رونمایی شد؛ دموی آن را روی پلی استیشن 5 ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنریل انجین 5 رونمایی شد؛ دموی آن را روی پلی استیشن 5 ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید